دانش آموزان سما «فلسفه» می‌آموزند

رئیس سازمان انتشارات، چاپ و امور رسانه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید با پرورش دانش‌آموزانی خلاق و نقاد، زمینه حل مسائل و مشکلات کشور را در ذهن آن‌ها فراهم کنیم.

به‌گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، صالح اسکندری ضمن بازدید از مدرسه برادران شهید اسماعیلی منطقه تورقوز آباد، در جمع دانش‌آموزان و معلمان آن مدرسه نیز حاضر شد. در این مراسم که صبح امروز به مناسبت گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم(ص) برگزار شد، رئیس سازمان انتشارات، چاپ و امور رسانه دانشگاه آزاد اسلامی با استقبال دانش‌آموزان و معلمان مدرسه شهید اسماعیلی به سخنرانی در خصوص اهمیت تعلیم و تربیت پرداخت.

اسکندری با حضور در میان دانش‌آموزان، با اشاره به چشم‌انداز دانشگاه در سال ۱۴۰۴ ، مبنی بر الویت اول داوطلبان اظهار کرد: بلاشک تعداد کثیری از دانش‌آموزان حاضر، در سالیان آتی جزو دانشجویان نخبه دانشگاه آزاد اسلامی خواهند بود.

رئیس سازمان انتشارات، چاپ و امور رسانه دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه یکی از دستورکارهای دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید حل مسائل و مشکلات کشور از طریق پژوهش‌ها و رساله‌های دانشجویان است، گفت: باید با پرورش دانش‌آموزانی نقاد و خلاق، زمینه حل مسائل و مشکلات کشور را در ذهن آن‌ها فراهم کنیم که پیش‌نیاز همه این‌ها ایجاد اعتماد‌به‌نفس و خودباوری در دانش‌آموزان است. به‌عنوان مثال از همین دوران باید مسائل مدرسه به‌دست خود دانش‌آموزان حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه رشد تفکر نقاد و خلاق در گروه تقویت اعتماد به نفس دانش آموزان است، اذعان کرد: فرزندان این کشور با خودباوری مرزهای محرومیت را در می‌‌نوردند.

اسکندری افزود: یکی از سیاست‌های آموزشی در مسیر رشد تفکر نقاد و خلاق در بین دانش‌آموزان باید آموزش فلسفه برای کودکان باشد که بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در مدارس سما و رشته‌های علوم تربیتی خود موضوع آموزش فلسفه برای کودکان و دانش آموزان را در دستور کار قرار خواهد داد، گفت: رشد تفکر نقاد و خلاق در بین دانش‌آموزان اهتمام آنها را برای حل مسائل کشور در دوران آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی افزایش خواهد داد.

در اختتامیه این مراسم رئیس سازمان انتشارات، چاپ و امور رسانه دانشگاه آزاد اسلامی ضمن قدردانی از زحمات مدیر و معلمان مدرسه هدایایی از طرف دانشگاه آزاد اسلامی به‌رسم یادبود به تمامی دانش‌آموزان مدرسه اهدا کرد.

در حاشیه این مراسم نیز صالح اسکندری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به همت همکاران اداره چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی بسته‌های اهدایی بین دانش‌آموزان منطقه تورقوزآباد و مهدی‌آباد در مدرسه برادران شهید اسماعیلی توزیع شد که حاوی لوازم تحریر و دفاتر مشقی است که در اداره چاپ و انتشارات با مدیریت منابع و اموال دانشگاه تولید شده است.

وی افزود: یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ماه‌های گذشته طی نامه‌ای رسمی به سازمان انتشارات، چاپ و امور رسانه درخواست امحای بخش قابل‌توجهی از اوراق امتحانی را داشتند که همکاران ما در اداره چاپ و انتشارات با در نظر گرفتن شرایط واردات کاغذ و جلوگیری از امحای این اوراق، ۸۰۰ جلد دفتر مشق تولید و بین دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار توزیع کرده‌اند.

رئیس سازمان انتشارات، چاپ و امور رسانه دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نوسانات و شرایط واردات کاغذ گفت: از خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی درخواست می‌کنم نهایت دقت و صرفه‌جویی را در مصرف کاغذ داشته و حدالامکان مکاتبات و امورات جاری را در بسترهای الکترونیکی و مجازی انجام دهند تا در منابع دانشگاه صرفه‌جویی شود.

اسکندری در پایان افزود: اگر دلسوزی و همت همکاران اداره چاپ و انتشارات واقع نمی‌شد چه بسا کاغذهای مرجوعی از واحد دانشگاهی مورد اسراف قرار می‌گرفت و چنان‌چه از این پس مورد مشابهی رویت شود، مراتب را متذکر خواهم بود.

کد خبر: 978146

وب گردی

وب گردی