معرفی کنسول «نینتندو DS»

سیستم های دی. اس رقیب سیستم قابل حمل سونی PSP می‌باشند و در سرتاسر جهان با موفقیت و فروش چشمگیری روبرو بوده‌اند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شاید تصور کنیم که رقابت اصلی در کنسول های بازی بین سونی و مایکروسافت باشد اما نباید از « نینتندو » به عنوان یک کمپانی کهنه کار در این حوزه غافل شویم. در واقع نینتندو مشتریان خاص خود را دارد که به کنسول های این شرکت و بازی های انحصاری آن علاقه زیادی دارند.

«سیستم های دی. اس» رقیب سیستم قابل حمل سونی PSP می‌باشند و در سرتاسر جهان با موفقیت و فروش چشمگیری روبرو بوده‌اند.

«نینتندو دی. اس» نام کنسول دستی ساخت شرکت نینتندو است که در سال ۲۰۰۴ به بازار ارائه شد. این کنسول دارای دو صفحه نمایش ال سی دی می‌باشد که از صفحه پایین به عنوان تاچ اسکرین استفاده می‌شود. در اغلب بازی‌ها با حرکت قلم روی این صفحه بازی انجام می‌شود.

در سال ۲۰۰۶ شرکت نینتندو نسخه جدیدی از این سیستم به نام دی. اس لایت را به بازار داد که نسبت به طرح اولیه باریکتر و سبک‌تر و دارای صفحه نمایش پرنورتری است.

در سال ۲۰۰۸ نینتندو طرح جدیدی از این کنسول به نام دی.اس. آی را به بازار داد که کمی باریکتر از دی. اس لایت بوده و دارای صفحه‌های کمی بزرگتر و مجهز به دو دوربین می‌باشد که می‌توان از آن‌ها برای نرم‌افزارهای تفریحی مخصوص این سیستم و همچنین در آینده در برخی بازی‌ها بهره گرفت.

در سال ۲۰۰۹–۲۰۱۰ نینتندو باز هم نسخه دیگری به نام دی.اس. آی اکس ال را به بازار معرفی کرد که دارای صفحه نمایش های بزرگتر از دی.اس. آی است.

این سیستم‌ها از نظر قدرت تفاوتی با هم نداشته و تفاوت‌های آن‌ها به غیر از شکل ظاهری محدود به وجود دوربین و دیگر تغییرات جزیی می‌باشد.

سیستمهای دی. اس رقیب سیستم قابل حمل سونی PSP می‌باشند و در سرتاسر جهان با موفقیت و فروش چشمگیری روبرو بوده‌اند. از ویژگی‌های سیستم نینتندو دی. اس داشتن طیف وسیعی از نرم‌افزار و بازی برای هر قشر و هر سن و سال می‌باشد و از بازی‌های تقویت حافظه و بازهای کلاسیک مثل شطرنج و پوکر و جدول تا بازی‌های اکشن و شوتر و آر.پی. جی و حتی آموزش آشپزی و… را شامل می‌شود.

طراحی

زبان طراحی این کنسول پیرو همان راهی است که کنسول DS آغاز کرده بود. این کنسول همانند نسل قبل از طراحی تاشو برخوردار است. دو صفحه نمایش در بالا و پایین این کنسول تعبیه شده که هر کدام کاربردهای مخصوص خود را دارد. صفحه نمایش های این کنسول نسبت به نسل قبلی بزرگتر شده و به 3.8 اینچ رسیده است.

سخت افزار و عملکرد

نینتندو DS Lite به پردازنده 67 مگاهرتزی از نوع ARM مجهز است. این پردازنده در کنار حافظه 4 مگابایتی رم وظیفه اجرای بازی های این کنسول را که از قضا بازی های بسیار سبکی نیز هستند بر عهده دارند.

کنسول DS Lite قابلیت اتصال به شبکه Wi-Fi را دارد. تا کنون بازی های بسیار زیادی برای این کنسول کوچک و قابل حمل توسعه یافته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 978153

وب گردی

وب گردی