نهم آذرماه، آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی برگزارمی‌شود

آزمون زبان انگلیسیEPT دانشگاه آزاد اسلامی نهم آذرماه در ۱۱ شهر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، آزمون EPT در روز جمعه ۹ آذرماه برگزار می‌شود. این آزمون به طور همزمان در شهرهای تهران، شیراز، تبریز، مشهد، اصفهان، اهواز،کرج، کرمان،کرمانشاه، ساری و یزد برگزار خواهد شد.

از روز چهارشنبه هفتم آذرماه کارت ورود به جلسه این آزمون از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

در این نوبت آزمون EPT داوطلبان باید توجه کنند که در قسمت دستور (گرامر) از سوال ۲۶ تا ۵۵ از روش خط کشیده چهارجوابی به شکل چهارجوابی ساده تغییر یافته است.

گفتنی است، آزمون ای پی تی (English Proficiency Test) ویژه داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد که توسط همین دانشگاه به منظور سنجش و ارزیابی سطح زبان عمومی داوطلبان برگزار می‌شود. تمامی دانشجویان دکتری این دانشگاه در صورت دارا نبودن مدرک بین‌المللی زبان انگلیسی با نمره تعیین شده توسط دانشگاه، باید در آزمون ای پی تی شرکت نمایند و حداقل نمره قبولی را در آن کسب کنند.

آزمون EPT از سال ۱۳۸۶ آغاز شد و به صورت منظم درواحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده‌ است. تا اردیبهشت سال۱۳۹۲، این آزمون به صورت فصلی برگزار می‌شد اما پس از آن هر ماه برگزار می‌شود. در ابتدای برگزاری این آزمون، مدرک آن تنها برای داوطلبان ورود به مقطع دکتری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد ملزوم بود اما مدتی بعد، ارائه این مدرک برای کلیه متقاضیان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی ضروری شد. در مقایسه آزمون ای پی تی با آزمون بین‌المللی تافل، درمیابیم که تنها تفاوت آنان این است که آزمون EPT بخش شنیداری و نگارش ندارد. از لحاظ سطحی نیز آزمون ای پی تی باتافل دکتری یا همان آزمون زبان عمومی دکتری برابر است. این آزمون ۱۰۰ سؤال دارد که ۳۰ سؤال به درک مطلب، ۳۵ سؤال به لغات و ۳۵ سؤال به گرامر اختصاص داده شده‌است. همچنین توجه کنید که این دسته‌بندی تقریبی است و ممکن است در هر آزمونی تغییر کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 978189

وب گردی

وب گردی