متاجی: «مهارت محوری» در مقاطع کاردانی و کارشناسی مورد توجه بیشتری قرار گیرد

مدیر کل آموزش و گسترش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در مقاطع کاردانی و کارشناسی موضوع مهارت محوری باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشجویان همواره در طول دوران تحصیل به دنبال کاری هستند که بتوانند نیازهای حداقلی یک دانشجو اعم از خوراک و پوشاک‌شان را بدون احتیاج به گرفتن پول از والدین، خودشان برآورده کنند. از همین روی موضوع اشتغال دانشجویی همواره مورد توجه بسیاری از کارشناسان و مسئولان آموزشی کشور بوده است.

جدای از اشتغال دانشجویی، موضوع «مهارت محوری» در دانشگاه ها به عنوان یکی از اصلی ترین دغدغه های مسئولان آموزش عالی کشور بوده است که فرد پس از فارغ التحصیلی، از طریق مهارتی که در طول دوران تحصیل خود آموخته است، شغلی مناسب برای خود ایجاد کند.

از همین روی، اسدالله متاجی مدیر کل امور آموزش و گسترش دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مهارت محوری در دانشگاه آزاد در راستای سند آمایش اظهار داشت: در شورای گسترش دانشگاه آزاد اسلامی این موضوع بررسی شده است که نیاز زیادی به سرعت زیاد در گسترش رشته ها در تحصیلات تکمیلی نبوده است.

وی افزود: در حال حاضر به این نتیجه رسیده ایم که در مقاطع کاردانی وکارشناسی موضوع مهارت محوری باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

متاجی ادامه داد: موضوع مهارت محوری در واحد های کوچک و متوسط دانشگاه آزاد اسلامی که در خارج از مراکز استان ها قرار دارند، با کمک واحد های سما در اولویت قرار خواهد گرفت.

مدیر کل امور آموزشی و گسترش دانشگاه آزاد تصریح کرد: زیر بنای این موضوع را می توانیم با اطلاع رسانی درستی که واحد های سما ایجاد می کنند، با قدرت و قوت بیشتری گسترش دهیم.

وی با اشاره به موضوع اشتغال های دانشجویی در واحد های دانشگاه آزاد گفت: این موضوع به صورت آزمایشی در چندین واحد اجرا شده است؛ به عنوان مثال در واحد ورامین در استان تهران، دانشجو دیگر نیازی به پرداخت شهریه ندارد و کارهایی که بر اساس رشته تحصیلی اش برای او تعریف شده است انجام می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 978224

وب گردی

وب گردی