حمله هکرها به هتل های ماریوت

گروه هتل های ماریوت اعلام کرد پایگاه داده های این هتل مورد حمله سایبری قرار گرفته و اطلاعات حدود 500 میلیون نفر از میهمانان این هتل توسط هکرها به سرقت رفته است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه اسکای نیوز، گروه هتل های ماریوت اعلام کرد که پایگاه اطلاعاتی آن مورد حمله سایبری توسط هکرها قرار گرفته و به حدود 500 میلیون نفر از میهمانان این هتل خسارت وارد شده است.

ماریوت افزود: تحقیقات داخلی بیانگر عملیات ورود غیر قانونی به پایگاه داده های این هتل از سال 2014 است.

گروه هتل های ماریوت در بیانیه ای اعلام کرد در 8 سپتامبر 2018 نشانه ای از تلاش برای ورود به سامانه رزرو این هتل از طریق شبکه استاروود در آمریکا و اقدام هکرها برای رمزگذاری اطلاعات و کپی آنها مشاهده شد و هنوز پیگیری های لازم برای مشخص شدن اطلاعات کپی شده ادامه دارد.

این مجموعه هتل در بیانیه خود افزود: اطلاعات حدود 327 میلیون نفر از 500 میلیون نفر میهمان این هتل در پایگاه داده ها وارد شده که مورد دستبرد هکرها قرار گرفته است و شامل اسامی، آدرس های پستی و الکترونیکی، شماره تلفن ها، گذرنامه ها، تاریخ تولد، تابعیت و اطلاعات مربوط به حساب آنها در شبکه استاروود می شود که اخیراً شرکت خدمات مالی آمریکن اکسپرس برای افرادی که به طور منظم سفر می کنند کارت های بانکی صادر کرده است.

گروه هتل های ماریوت یک پایگاه اینترنتی و یک مرکز ارتباطی برای آگاه نمودن میهمانان خود از این حادثه اختصاص داده و قصد دارد به اشخاصی که اسامی آنها در پایگاه داده های مورد سرقت قرار گرفته وجود داشته از طریق ارسال ایمیل اطلاع رسانی نماید.

شبکه استاروود شامل هتل های دبلیو، شرایتون، ویستن، میریدیان، فور پوینتس و دیزاین می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 978229

وب گردی

وب گردی