7 محصول جدید در حوزه سلول درمانی آماده دریافت مجوز هستند

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: 7 محصول جدید در حوزه سلول درمانی آماده دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو هستند.

به گزارش ایسکانیوز، غلامرضا اصغری در حاشیه بازدید از نمایشگاه و جشنواره بین المللی فناوری های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در سالن اجلاس سران در تهران افزود: چشم انداز این صنعت در ایران با توجه به زیرساخت‌ها و منابع انسانی غنی و متخصص، بسیار مثبت به نظر می رسد و ایران می تواند سهم قابل توجهی را در بازار جهانی نوظهور این صنعت در اختیار داشته باشد، در دنیا هم روند فناوریهای درمانی به این سمت ارزیابی می شود و بسیاری از شرکت‌های چند ملیتی هم به سمت تولید محصولات با پایه سلولی رفته اند.
وی در ادامه گفت: درحال حاضر هسته های رشد و فناوری و شرکت های دانش بنیان در بیش از 20 استان کشور درحال فعالیت در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی هستند و بسیاری از شرکت های دانش بنیان در مراکز استان ها و طی برنامه سلول های بنیانی شکل گرفته اند.
رئیس سازمان غذا و دارو با اظهار خرسندی از روند رو به رشد فعالیت های حوزه سلول های بنیادی در کشور افزود: در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه راهبردی برای سلول‌های بنیادی طراحی شده و سازمان غذا و دارو نیز برای هرگونه همکاری در جهت توسعه این محصولات آمادگی کامل دارد.
اصغری همچنین از ابلاغ آیین نامه مراکز سلول درمانی و پزشکی بازساختی از سوی وزیر بهداشت خبر داد و اظهار امیدواری کرد با توسعه کمی و کیفی این حوزه و توانمندی های موجود در کشور، ایران به عنوان قطب سلول درمانی و پزشکی بازساختی حداقل در غرب و جنوب غربی آسیا و شمال آفریقا در سالهای آتی شناخته شود.
سومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوریهای سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی توسط ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی از تاریخ سوم تا دهم آذر در سالن اجلاس تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 978234

وب گردی

وب گردی