تاثیر تغییرات آب و هوایی بر افزایش بیماری

دانشمندان با انجام تحقیقاتی اعلام کردند افزایش گرمای جهان تاثیرات مستقیمی بر ابتلای بیشتر انسان ها به بیماری های مختلف در سراسر جهان دارد وخطرات این پدیده، افراد بالای 65 سال را بیش از دیگر گروه های سنی تهدید می کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری روزنامه الیوم السابع، یک گزارش جدید نسبت به تاثیرات تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین بر افزایش بیماری در تمام جهان هشدار داد.

یک گروه بین المللی از کارشناسان اعلام کردند افزایش درجه حرارت جهان سالخوردگان و افرادی که نسبت به گرما آسیب پذیر بوده و یا دارای بیماری های قلب و کلیوی هستند را بیشتر تهدید می کند، در سال گذشته بیش از 175 میلیون نفر تحت تاثیر خطرات موج های گرمایی ایجاد شده در سراسر جهان قرار گرفته اند و پژوهشگران معتقدند این مقدار نسبت به سال 2016 از افزایش 18 میلیون نفری برخوردار بوده است.

هیلاری گراهام از اساتید دانشگاه یورک انگلیس در این باره گفت: روند تغییرات آب و هوایی خطرات بسیار زیاد، خطرناک و غیر قابل قبولی را بر سلامتی انسان ها در زمان حاضر و آینده نشان داده و خواهد داد.

محققان در این پژوهش تاکید دارند علاوه بر بزرگسالان بالای 65 سال افراد آسیب پذیر ساکن در شهرها که از بیماری های قلبی، دیابت و بیماری های تنفسی مزمن رنج می برند نیز در معرض این خطرات قرار دارند.

ساکنان اروپا و شرق دریای مدیترانه نسبت به آفریقا و شرق آسیا در برابر افزایش درجه حرارت جهان آسیب پذیرتر هستند. در این پژوهش آمده است 42 درصد از اروپایی ها و 43 درصد از ساکنان شرق دریای مدیترانه بالای 65 سال عمر دارند که این افراد بیشتر در معرض خطرات گرمای هوا قرار دارند اما این نسبت در آفریقا 38 درصد و در جنوب شرق آسیا 34 درصد است.

انتهای پیام/

کد خبر: 978235

وب گردی

وب گردی