درخواست جنبش جلیقه زردها برای استعفای ماکرون

دبیر جنبش «جلیقه زردها» در پاریس اعلام کرد معترضان فرانسوی خواستار برگزاری همه‌پرسی برای استعفای رئیس‌جمهوری این کشور اند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «تری پاول والت»، دبیر جنبش «جلیقه زردها» در پاریس درباره تظاهرات هزاران معترض فرانسوی که از روز 17 نوامبر در اعتراض به افزایش مالیات بر سوخت و مسدود کردن جاده‌های بین‌شهری آغاز شد گفت: افزایش مالیات سوخت کاسه صبر مردم را لبریز کرده و فعالان خواستار برگزاری همه‌پرسی برای استعفای «امانوئل مکرون» رئیس جمهور این کشور هستند.

وی افزود: شهروندان فرانسوی به شدت با سیاست های اقتصادی مکرون مخالفت می کنند. مردم بر این باورند که اصلاحات اقتصادی تنها به ضرر شهروندان عادی است و مکرون ثروتمندان این کشور را ثروتمندتر کرد.

والت تاکید کرد: اگر ماکرون و حکومت فرانسه نتوانند مشکلات فعالان را حل کنند، آنها را به انقلاب می کشاند. و تمام مسئولیت بر عهده ماکرون است.

گفتنی است حدود 287 هزار نفر از مردم فرانسه که تحت عنوان «جلیقه زردها» سازماندهی شده‌ روز شنبه 17 نوامبر جاری در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر اعمال تعرفه اضافی بر سوخت مایع صدها راه و خیابان در سراسر این کشور را بستند. این تظاهرات ها همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام /

کد خبر: 978248

وب گردی

وب گردی