مهلت ارسال آثار برای همایش ملی تعامل نظام دانشگاهی و فضای اجتماعی تمدید شد

همایش ملی تعامل نظام دانشگاهی و فضای اجتماعی در محور هایی اعم از چیستی و انواع فضای اجتماعی و عوامل تأثیرگذار بر شکل‌گیری و تقویت آن، بررسی و تحلیل وضعیت فعلی پیوند میان نظام دانشگاهی و فضای اجتماعی در ایران برگزار می شود. مهلت ارسال مقالات تا دوشنبه ۱۰ دی ماه ۱۳۹۷ تمدید شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، زمان برگزاری و مهلت ارسال چکیده برای همایش ملی تعامل نظام دانشگاهی و فضای اجتماعی تمدید شد.

در جهان امروز توسعه کشورها بر پایه پیشرفت علم، فناوری و نوآوری است. دانشگاه‌ها نیز از مراکز مهم تولید علم و فناوری هستند و تقویت نظام دانشگاهی در پیشرفت علم و فناوری کشور تاثیرگذار خواهد بود. اما مساله ای که تا به حال کمتر به آن توجه شده است ارتباط فضای اجتماعی و نظام دانشگاهی است. تجربه کشورهایی مانند ایران نشان می دهد که بین این دو فضا رابطه کیفی مطلوب برقرار نیست. البته منظور از فضای اجتماعی هر نوع محیطی، اعم از واقعی و مجازی است که در آن شهروندان گرد می‌آیند، با هم تعامل دارند، درباره کنش‌های هم اظهار عقیده و داوری می‌کنند و در نهایت زندگی جمعی خود را سامان می‌دهند و نیاز است که برای پیشرفت کشور قدم موثری در بهبود ارتباط نظام دانشگاهی و فضای اجتماعی برداشته شود و بعد از آسیب شناسی، راهکار های موجود بررسی شوند.

اولین همایش ملی «تعامل نظام دانشگاهی و فضای اجتماعی: ضرورت، مبانی و راهکارها» دوشنبه ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۷ برگزار می شود. این در حالی است که در اطلاعیه قبلی ۲۲ آبان ۱۳۹۷ روز برگزاری همایش اعلام شده بود.

همایش ملی تعامل نظام دانشگاهی و فضای اجتماعی در محور هایی اعم از چیستی و انواع فضای اجتماعی و عوامل تأثیرگذار بر شکل‌گیری و تقویت آن، بررسی و تحلیل وضعیت فعلی پیوند میان نظام دانشگاهی و فضای اجتماعی در ایران، شاخص‌های ارزیابی میزان پیوند نظام دانشگاهی و جامعه، بررسی و تحلیل نمونه‌های موفق بین‌المللی در برقراری پیوند میان نظام دانشگاهی و فضای اجتماعی و همینطور ظرفیت‌ها و خلأهای اسناد بالادستی کشور در راستای تعامل دانشگاه و جامعه مقاله می پذیرد. در این همایش ابعاد مختلف عملی و نظری فضای اجتماعی واسط میان نهادهای تولیدکننده دانش و عموم شهروندان و نقش آن در کارآمد کردن پژوهش‌ها و دستاوردهای دانشگاهی بررسی می شود.

داوطلبان تا دوشنبه ۱۰ دی ماه ۱۳۹۷ مهلت دارند چکیده مقالات خود را به آدرس ایمیل uni.publicspace@gmail.com ارسال کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 978286

وب گردی

وب گردی