بسیج میدان‌دار عرصه های کلان ملی و دینی است

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بسیج میدان‌دار عرصه های کلان ملی و دینی است و به هیچ جناحی تعلق ندارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از بسیج اساتید، دکتر محمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در همایش هفته بسیج که در واحد تهران غرب برگزار شد، گفت: بسیج نه تنها مولود انقلاب اسلامی است، بلکه همزاد انقلاب اسلامی و از اقدامات الهی و معجزه آسای امام راحل است.

دکتر هاشمی به فلسفه شکل گیری این نهاد انقلابی پرداخت و افزود: فلسفه شکل‌گیری و رسالت بسیج، صیانت از انقلاب، آرمان ها و دستاوردهای انقلاب و نظام است.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: کارمایه اصلی بسیج اندیشه، تفکر و فرهنگ بسیج است.تفکر و نگرش بسیجی تفکر احساسی و نگرش تجربی نیست، بلکه تفکری است مبتنی بر عقلانیت، وحدانیت،حکیمانه و عارفانه.

وی به تشریح رسالت بسیج پرداخت و تصریح کرد: بسیج میدان‌دار عرصه کلان ملی و دینی است و به هیچ جناحی تعلق ندارد و در هیچ جناحی هضم نمی شود و نخواهد شد.

دکتر هاشمی افزود: کلیات بسیج، کلیت نظام است و هر حزب و جریانی که به دنبال تحقق آرمان های انقلاب باشد، یقیناً بسیج از آنها حمایت می کند و در طول ۴۰ سال گذشته هر کجا توفیقاتی حاصل شده یقیناً روحیه و تفکر بسیجی و انقلابی در آنجا جاری و ساری بوده است.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به نقش بسیج در صیانت از انقلاب پرداخت و تاکید کرد: تحلیل گران خارجی و اندیشکده های امریکایی اذعان دارند یکی از فاکتورهای اصلی حرکت انقلاب اسلامی بسیج و تفکر بسیجی است.

وی ادامه داد: دشمنان همواره برای تضعیف و براندازی نظام جمهوری اسلامی برنامه ریزی کردند، اما موفق نشدند، تحلیلگران بر این باور بودند تنها راه تغییر نظام اسلامی، تضعیف بسیج در اقشار مختلف است.

دکتر هاشمی به حاکم شدن تفکر انقلابی و بسیجی بر روح دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: امروز تفکر بسیجی بوسیله مسئولان انقلابی بر روح دانشگاه آزاد اسلامی حاکم شده و باید این روح در تمام رگ های دانشگاه آزاد اسلامی جاری و ساری شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 978289

وب گردی

وب گردی