کتاب  جدید رضا دبیری نژاد به نام "موزه خوانی" رونمایی شد

چهارمین کتاب رضا دبیری‌نژاد درباره موزه؛ به نام «موزه‌ خوانی» با حضور امیرعلی نجومیان، سجاد باغبان‌ماهر و رضا دبیری‌نژاد هشتم آذرماه در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان در تهران رونمایی شد. 

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، چهارمین کتاب رضا دبیری‌نژاد درباره موزه به نام «موزه‌ خوانی» با حضور امیرعلی نجومیان، سجاد باغبان‌ماهر و رضا دبیری‌نژاد هشتم آذرماه در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان در تهران رونمایی شد.

از نگاه رضا دبیری نژاد؛ موزه رفتن مثل رفتن به خانه مادربزرگ است که باید هر بار در آن اتفاقی بیفتد. هم چون مهمانی و دورهمی خانه مادربزرگ، باید هر بار در موزه یک رویداد فرهنگی رخ دهد که جذابیتی خاص داشته باشد و هر بار متفاوت باشد. موزه داران و بیننده های موزه ها هر دو خسته اند و این روند هیچ خروجی در بر ندارد. در حالی که یکی از بهترین ابزارها برای دانش آموزان خواندن قصه در موزه است و باید گفت که او کتاب های متعددی درباره موزه تالیف کرده است. تا به حال سه کتاب در مورد موزه از رضا دبیری نژاد چاپ شده است.

چهارمین کتاب رضا دبیری‌نژاد درباره موزه به نام «موزه‌ خوانی» با حضور امیرعلی نجومیان، سجاد باغبان‌ماهر و رضا دبیری‌نژاد هشتم آذرماه در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان در تهران رونمایی شد. همچنین در مراسم رونمایی یک پنل تخصصی نیز با موضوع نشانه‌شناسی موزه برگزار شد که کاملا مرتبط با کتاب جدید رضا دبیری نژاد است.

این کتاب در پیوند با مطالعات بینارشته‌ای نشانه شناسی و موزه است و شامل سه بخش مبانی نشانه شناسی، مبانی نظری موزه خوانی و مطالعات موردی است. در بخش انتهایی کتاب نیز با استفاده از نظریه موزه خوانی موزه‌هایی چون موزه ملی ملک، موزه هنرهای معاصر تهران و موزه بنیاد مستضعفان تحلیل شده‌اند.

کتاب موزه خوانی با شمارگان هزار نسخه، 150 صفحه و بهای 30 هزار تومان از سوی انتشارات ایران‌ نگار منتشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 978290

وب گردی

وب گردی