دانشگاه آزاد می‌تواند الگوی پژوهشی  برای دیگر دانشگاه‌ها باشد

رییس واحد تبریز گفت: نگاه دانشگاه‌های دیگر این است که یک مسئله علمی را حل کنند که این مسائل هیچگونه بازخورد و کاربردی در جامعه ندارند، دانشگاه آزاد با اجرای طرح پایش با هدف حل مسائل می‌تواند به وسیله عملیاتی کردن پایان‌نامه‌ها در جامعه و حل مشکلات موجود، الگویی یرای دیگر دانشگاه ها نیز باشد.

عزیز جوانپور، رییس دانشگاه آزاد واحد تبریز، در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص فواید طرح پایش (پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای) گفت: طرح پایش بسیار جامع بوده و راه اندازی آن قطعا برکات زیادی به همراه خواهد داشت و آموزش عالی کشور را نیز متحول خواهد کرد.

جوانپور بیان کرد: اجرایی کردن طرح پایش و تغییر در سیستم قطعا با مقاومت‌هایی در بدنه دانشگاه روبرو خواهد شد که برطرف کردن آن مستلزم این است که مسئولین این طرح را باور کنند و اساتید، دانشجویان و سیستم دانشگاه بتوانند خودشان را با این طرح هماهنگ کنند.

رییس واحد تبریز اظهار کرد: بنابر تاکیدات رهبری و توصیه‌های دکتر ولایتی، که دانشگاه آزاد باید مسئله محور باشد، این طرح در راستای تحول در حوزه آموزش عالی کشور ارائه شد. بهترین راه برای کاربردی شدن پایان‌نامه‌ها، اجرایی شدن طرح پایش است که انتظار می‌رود کاری که دانشگاه انجام می‌دهد هدف‌دار باشد، ما باید تلاش کنیم که طرح پایش عملی شود و اگر ایراداتی داشت آن‌ها را در مسیر برطرف کنیم.

او در پاسخ به خبرنگار ایسکانیوز در خصوص پایان‌نامه فروشی گفت: ابن طرح قطعا می‌تواند شروعی برای جلوگیری از پایان‌نامه فروشی باشد. اگر در بخش دفاعیه‌ها و تشویقاتی که وجود دارد، حمایتی نیز از سوی موسسات برای اجرایی کردن پایان‌نامه‌ها در نظر گرفته شود در این صورت دانشجو می‌تواند بجای هزینه برای خرید پایان‌نامه، وقت خود را صرف پژوهشی کند که بتواند موجب درآمد زایی برای او بشود.

جوانپور تصریح کرد: اگر این پژوهش‌ها هدفمند و مسئله محور باشند، از میان آن‌ها طرح‌های دانش بنیان و تجاری بدست می‌آید که بتوان از آن‌ها به عنوان منشا تحولات استفاده کرد ، دانشگاه آزاد نیز از این طریق مورد توجه صنعت و کارخانجات می‌گیرد.

او ادامه داد: دانشگاه حتما باید در کنار انتظاراتی که ایجاد می‌کند راهکارهایی نیز ارائه دهد، بطور جدی در این مسیر کار کند و پژوهش‌های بعدی را نیز سمت و سو دهد.

رئیس واحد تبریز در خصوص تاثیر این طرح بر روی سطح پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نگاه دانشگاه‌های دیگر این است که یک مسئله علمی را حل کنند که این مسائل هیچگونه بازخورد و کاربردی در جامعه ندارند، دانشگاه آزاد با اجرای این طرح با هدف حل مسائل می‌تواند به وسیله عملیاتی کردن پایان‌نامه‌ها در جامعه و حل مشکلات موجود، الگویی یرای دیگر دانشگاه ها نیز باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 978293

وب گردی

وب گردی