رویدادهای ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی بمناسبت 16 آذر روز دانشجو

رویدادهای ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی که بمناسبت 16 آذر روز دانشجو و با فرارسیدن روز شهادت دانشجویان ( بزرگ نیا ، قندچی و شریعت رضوی) در نظر گرفته شده بود، اعلام گردید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی اداره کل تربیت بدنی داشگاه آزاد اسلامی، دکتر جوانمرد سرپرست اداره کل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت : دانشجویان در روز 16 آذر سال 1332 پرچم مبارزه با نظام استکبار را برافراشته اند و نفرت خود را از استکبار اعلام نمودند . 16 آذر نماد استکبار ستیزی دانشجویان است.به همین مناسبت در سراسر کشور واحدهای دانشگاهی، مراسم و رویدادهای ورزشی برگزار می نمایند که در این میان سه رویداد مهم به صورت سراسری و با شعار( ورزش _ارزش_ دانش) برگزار خواهد شد:

1- مسابقات هندبال دانشجویان سراسر کشور آقایان

2- مسابقات دسته 2 بسکتبال دانشجویان سراسر کشور آقایان

3- همایش کویر نوردی در کلوتهای شهداد کرمان

جوانمرد در همین خصوص گفت: در همایش کویر نوردی که در کلوتهای شهداد کرمان برگزار خواهد شد ،حدود400 نفر از جامعه دانشگاهیان شرکت دارند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش کویر نوردی ضمن گرامی داشت 16 آذر روز دانشجو ، کمک به ثبت جهانی این منطقه است، زیرا دانشگاه ازاد اسلامی همواره کمک زیادی در این راستا داشته و همواره تلاش می کند تاجاذبه ها و آثار واجد شرایط ایران بر اساس ویژگی ها در فهرست های آثارمیراث جهانی یونسکو داشته است.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: کلوتها،کوه های شن کویری هستند که بر اثر فرسایش طبیعی و بادها در کویر شهداد به صورت شگفت انگیز و منحصر بفردی ایجاد شده و این منطقه را به یکی از قطبهای گردشگری تبدیل کرده است .

وی اضافه کرد: گندم بریان ، دشتی است با 71 درجه سانتی گراد که گرمترین نقطه زمین به حساب می آید. صحرای کالیفرنیا ، نوادا و الجزیره که به عنوان گرمترین نقاط جهان محسوب می شوند، حداکثر 58 درجه سانتی گراد حرارت دارند اما منطقه گندوم بریان با 71 درجه سانتی گراد گرمترین نقطه جهان است. یافته های ناسا نیز این موضوع را تایید می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 978313

وب گردی

وب گردی