فرش قرمز هیسپان تی وی برای «سزار وایخو»

برنامه «بر بال سخن» هیسپان تی وی این بار به سراغ «سزار وایخو» از پرو رفته که علاوه بر شاعری، به نویسندگی، نمایشنامه نویسی و روزنامه نگاری نیز شهره است.

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، «سزار وایخو» شاعر و روزنامه نگار اهل پرو، سوژه این هفته برنامه «بر بال سخن» است که هر هفته به معرفی زندگی یکی از مشاهیر فرهنگ، ادبیات و هنر، از کشورهای آمریکای لاتین می پردازد.
در «بر بال سخن» می بینیم که وایخو علاوه بر شاعری، به نویسندگی، نمایشنامه نویسی و روزنامه نگاری نیز مشهور بوده است. سزار وایخو، اگر چه او در طول عمرش تنها سه دفتر شعر به چاپ رساند اما به گواه نامداران اهل شعر، یکی از شاعران نوآور قرن بیستم در همه زبان‌ها در نظر و از او یاد می شود.
توماس مرتون، نویسنده آمریکایی او را به نام بزرگترین شاعر جهانی پس از دانته خوانده‌است و مارتین سیمور-اسمیت انگلیسی، که مقام برجسته‌ای در ادبیات جهان دارد وایخو را «بزرگترین شاعر قرن بیستم در هر زبان» نامیده‌است.
برنامه ادبی فرهنگی «بر بال سخن» بامداد یکشنبه ساعت 3:45 به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی به مدت 10 دقیقه پخش و بازپخش آن سه شنبه ساعت 5:45 و چهارشنبه ساعت 9:45 خواهد بود.

کد خبر: 978315

وب گردی

وب گردی