پروژه تاسیس مدارس سما در افغانستان کلید خورد/ از جلسه با وزیر معارف تا زمان آغاز به کار

دانشگاه آزاد اسلامی واحد افغانستان در نظر دارد تا مدارس سما را در این کشور تاسیس کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی برنامه دارد تا در واحد افغانستان آموزشکده های سما را تاسیس کند.

حضور شیخ عطار در واحد افغانستان

مراحل تاسیس واحد های سما و فنی حرفه ای رو به پایان است. قرار است طی یکی، دو هفته آینده نماینده آموزشکده سما و مدیرکل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی به زودی راهی افغانستان شده تا پیگیر روند مذاکرات نهایی شوند. همچنین طی این سفر، بازدیدی از واحد افغانستان صورت می گیرد.

از تفاهم نامه با مدارس برتر تا جذب 200 دانش آموز

دانشگاه آزاد اسلامی واحد افغانستان مذاکراتی را با یکی از مدارس برتر کابل برای جذب دانش آموز داشته است و در حال حاضر نمایندگان افغانستانی و مدیر آموزش و پژوهش واحد افغانستان هم برای بازدید از مرکز فنی حرفه ای به واحد گرمسار رفته اند.

با همکاری نمایندگان افغانستانی برنامه این است دانش آموزان زیر مجموعه دانشکده های سما قرارگیرند. خود مدارس برتر نزدیک به 200 دانش آموز عضو دارند و با ایجاد تفاهم نامه نهایی دانشکده سما با قدرت کارش را آغاز خواهد کرد.

جلسه با وزیر معارف

مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد افغانستان جلسه ای را به همراه نمایندگان مدارس برتر در وزارت معارف برگزار خواهند کرد. تا هدف ها و برنامه هایشان را پیش ببرند. این نشست در هفته آینده در افغانستان برگزار خواهد شد.

در افغانستان امور دانش آموزی به عهده وزارت معارف بوده و تصمیم گیرنده وزارت معارف خواهد بود اما در ایران امور دانش آموزان از سال 12 به عهده وزارت علوم است.

آغاز فعالیت از فروردین 98

در صورتی که مراحل نهایی تاسیس دانشکده های سما به سرانجام برسد، دانشکده های سما از ابتدای فروردین 98 فعالیتشان را رسما آغاز خواهند کرد و دانش آموزان را جذب می کنند. قرار بر این است تا یک ساختمان چند طبقه که ظرفیت بالایی دارد در اختیار آموزشکده سما قرار گیرد تا جذب دانش آموزان با مشکل برنخورند.

3 هزار متر زیر بنا ساختمانی است که در اختیار دانشکده سما قرار خواهد گرفت و تنها باید کارگاهای سما تجهیزاتش را کامل تر کند.

مقدمات سفر به کابل

جابری مدیر روابط عمومی آموزشکده سما در این خصوص گفت: مراحل تاسیس تا 90 درصد پیش رفته است و در همین راستا مسوولان سما به زودی راهی کابل خواهند شد و مقدمات سفر مسوولان فراهم شده است.

وی افزود: فعلا اولویت اول برای تاسیس واحد های سما بین المللی با افغانستان است و برنامه دیگری در دستور کار قرار نگرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 978325

وب گردی

وب گردی