جلسه پرسش و پاسخ با حضور نمایندگان اردبیل در مجلس شورای اسلامی

جلسه پرسش و پاسخ با حضور نمایندگان اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به مناسبت فرا رسیدن 16 آذر؛ روز دانشجو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از اردبیل، در این جلسه صدیف بدری گفت: اعتماد به جوانان در اداره کشور همیشه با موفقیت همراه بوده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هر موقع به جوانان اعتماد کردیم توفیق ما زیاد شد همان طور که در دفاع مقدس هم اقتصاد، هم دفاع مملکت را جوانان اداره می کردند.

وی تصریح کرد: به همین منظور مجلس قدم خود را برداشت و منع بکارگیری بازنشستگان در دولت را تصویب کرد.

بدری افزود: در اوایل انقلاب در دفاع مقدس به جوانان میدان داده شد ولی بعد از آن جوانان از یاد رفتند. خوشبختانه با کارهای انجام شده رسم می شود که به جوانان میدان داده شود و از پتانسیل آنها در عرصه فکری، علمی، اجتماعی و مدیریتی استفاده شود.

این نماینده مجلس داشتن مجلسی در شان مردم اردبیل و همانند آرمانها و عملکرد آیت الله مدرس در ایران را از وظایف نمایندگان دانست.

رضا کریمی دیگر نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی رسالت خطیر نمایندگان خدمت مدرس وارانه در جهت مطالبات مردم و صیانت از کیان مملکت قدم برداشتن دانست.

وی به بحث جوانان اشاره کرد و گفت: هر کجا به جوانان اعتماد کردیم موفقیت حاصل شد و حتی در انتصابات مقام معظم رهبری هم جوان گرایی دیده می شود.

کریمی ادامه داد: بحث اعتماد سازی، شفاف سازی و عبور از وضعیت فعلی از مسائل مهمی است که باید به آنها توجه کنیم.

وی از تلاش نمایندگان استان برای جذب بودجه در زمینه راه و کشاورزی سخن گفت و افزود: راه آهن یکی از دغدغه های چندین ساله استان بود که نمایندگان استان تمام تلاش خود را در این زمینه بکار گرفتند تا در ردیف یکی از طرح های اولویت دار دولت قرار گرفته و بودجه ویژه به آن تخصیص یابد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ایجاد کارخانه های تبدیلی کشاورزری در استان از جمله کارهای مهمی است که در زمینه رفع مشکلات کشاورزان و ایجاد اشتغال بسیار مفید و موثر خواهد بود.

محمد فیضی دانشجویان را به مطالبه گری همراه با اسناد و مدارک فرا خواند و گفت: دانشگاه محل مطالبه گری است و این حق دانشجویان است که از موکلان خود در خصوص عملکردشان سوال کنند ولی انتظار این است که سوالات همراه با آگاهی و مستند باشد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به توجه ویژه نمایندگان استان به افراد کم برخوردار و حاشیه نشین اشاره کرد و گفت: در برنامه توسعه ششم تمام تلاش ما بر این بود که به اقشار کم برخوردار و حاشیه نشین توجه ویژه شود که در دوره های مختلف کم نظیر بوده است.

وی سیاست خارجی ایران را موفق خواند و گفت: تلاش دولت در بحث برجام قابل تقدیر است و عهدشکنی های آمریکا در نقض برجام نشان از پیروزی دیپلمات های ما در عرصه دارد و بی شک سیاست گذاری های حاکمیت نظام، ایران را دوباره در برابر آمریکا پیروز خواهد کرد.

فیضی یکی از مهمترین کارهای مجلس حاضر را توجه به معیشت فرهنگیان و پیگیری و تصویب بودجه برای این امر مهم عنوان کرد.

در این جلسه، دانشجویان از بسیج دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان سوالات خود را در زمینه های اقتصادی، عمران، کشاورزی، آموزشی، سیاست داخلی و خارجی به صورت شفاهی مطرح کرده و نمایندگان هم پاسخ لازم را ارائه کردند.

کد خبر: 978328

وب گردی

وب گردی