تاکید رئیس سازمان امور دینی ترکیه بر همکاری تهران و آنکارا برای رفع معضلات جهان اسلام

رئیس سازمان امور دینی ترکیه طی سخنانی در تهران گفت: ایران و ترکیه می‌توانند کارهای بسیاری برای رفع معضلات جهان اسلام انجام دهند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز به نقل از آناتولی، علی ارباش رئیس سازمان امور دینی ترکیه که برای حضور کنفرانس در وحدت اسلامی در تهران به سر می‌برد، در دیدار با محسن اراکی، رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ایران و محمدعلی تسخیری، دبیرکل سابق آن تروریسم، اسلام‌هراسی، فقر، جنگ و جهالت را از جمله مشکلات جهان اسلام و مسلمانان دانست.

ارباش در ادامه همچنین تاکید کرد: دو کشور می‌توانند کارهای بسیاری برای رفع معضلات جهان اسلام انجام دهند. آنچه بر عهده ماست، تلاش برای از بین بردن این موانع با صبر و اراده قوی است.

تقدیر مجمع تقریب از خانواده شهید مغنیه در کنفرانس وحدت/ تکفل خانواده «شهدای بازگشت»

کنفرانس وحدت اسلامی|قاتل مردم یمن و بحرین یکی است/شاهد فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در یمن هستیم

وی با تاکید بر ضرورت مسئولیت پذیری علمای دو کشور دوست و برادر در رفع معضلات جهان اسلام گفت: قدرت‌های صهیونیستی و امپریالیستی برای رسیدن به اهداف خود در منطقه از گسترش روابط دوستانه میان ترکیه و ایران ناراحت و نگران هستند.

علی ارباش در ادامه اضافه کرد: این قدرت‌ها به دنبال برجسته‌کردن مسائل اختلافاتی میان شیعیان و اهل‌تسنن هستند لذا باید به عنوان اندیشمندان دو کشور در جلوگیری از این توطئه‌ها و دامن زدن اختلافات تمام تلاش خود را به کار گیرم.

انتهای پیام/

کد خبر: 978364

وب گردی

وب گردی