باند جعل مدارک تحصیلی متلاشی شد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا از شناسایی و دستگیری سرشاخه اصلی و اعضای باند جعل مدارک دانشگاهی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار سیدکمال هادیانفر در تشریح این خبر گفت: سرشاخه اصلی و 4 تن از اعضای باند جعل مدارک دانشگاهی و مهارتی، به همت همکارانم در پلیس فتا خراسان رضوی، مقام قضائی و کارشناس هیئت نظارت و ارزیابی مدارک دانشگاهی، شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: سرنخ ها حاکی از ادامه فعالیت برخی از اعضای این باند در سایر استان ها داشت که با تلاش شبانه روزی و پیگیری های مستمر،یکی دیگر از اعضای این باند در شهرستان نوشهر و 3 تن نیز در استان اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا ناجا گفت: این افراد از طریق فعالیت گسترده تبلیغاتی در فضای مجازی با ادعای صدور مدارک دانشگاهی و مهارتی ، انواع تاییدیه های جعلی برای تقویت رزومه مهاجرت و استخدام و ... اعتماد کاربران و افراد متقاضی را جلب کرده و از این راه کلاهبرداری می کردند.

سردار هادیانفر بیان کرد: متهم اصلی با سوء استفاده از سوابق کاری گذشته خود که معاون قبلی یکی از موسسات آموزشی بوده، پس از کناره گیری از شغل با تاسیس شرکت به همراه فرزند و عروسش از سال 90 تا کنون در زمینه صدور مدارک تحصیلیی فعالیت داشته است.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: متهم اصلی تاکنون مدارک تحصیلی زیادی را برای متقاضیان از دیپلم تا دکتری در قبال دریافت مبالغی در حدود 5 میلیون الی 75 میلیون ریال، صادر کرده است که در همین رابطه تحقیقات پلیس برای رقم دقیق کلاهبرداری و تعداد مدارک جعل شده ادامه دارد.

سردار هادیانفر گفت: هرگونه مدرک تحصیلی یا گواهینامه مهارت شغلی بدون تایید وزارت علوم معتبر نیست و پیگرد قانونی دارد بنابر این از شهروندان تقاضا داریم قبل از هرگونه ثبت نام و واریز وجهی از مورد تایید بودن آن مرکز توسط وزارت علوم آگاهی یابند و درصورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 978370

وب گردی

وب گردی