طرح «نظام موضوعات» در دانشگاه آزاد واحد شیراز افتتاح شد

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: همزمان با آغاز اجرای طرح پایش در استان تهران در واحد شیراز، طرحی با نام «نظام موضوعات» را آغاز کردیم تا از این طریق، موضوعات پایان نامه ها را به موضوعات مسئله محور و کاربردی در حوزه های مختلف تبدیل و دسته بندی کرده و  مسائل کشور را در حوزه های علمی، پژوهشی و صنعتی برطرف کنیم.

محمدمهدی جباری معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی از دوره ریاست دکتر طهرانچی عملکرد بسیار خوب و روبه‌جلویی در زمینه های مختلف پژوهشی داشته است. در این راستا طرح پایش نیز یکی از اتفاق‌های مثبتی است که اخیرا در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان تهران آغاز شده است و به تدریج تمام واحدهای دانشگاهی در استان های دیگر به این جمع خواهند پیوست.
وی ادامه داد: همزمان با آغاز اجرای طرح پایش در استان تهران، در واحد شیراز، طرحی تحت عنوان «نظام موضوعات» آغاز شده است تا از این طریق، موضوعات پایان نامه ها را به موضوعات مسئله محور و کاربردی در حوزه های مختلف تبدیل و دسته بندی کرده و مسائل کشور را در حوزه های علمی، پژوهشی و صنعتی برطرف کنیم.
جباری افزود: طی مکاتباتی که با گروه های مختلف آموزشی انجام شد، استادان بر اساس پتانسیل های خود، موضوعاتی را به ما پیشنهاد می دهند که در وهله اول در قالب طرح های پژوهشی سازمان ها، گزارش ها و نیازهای موردنظر کشور باشد و در وهله دوم در نقش حمایت کننده از پایان نامه ها عمل کند و همچنین در وهله سوم اگر هم نهادهای دولتی به هر دلیلی از این طرح ها و ایده ها، حمایت های مالی و معنوی کافی را به عمل نیاورند، باز هم از طریق کمک های خود دانشگاه و استادان مجرب در راستای حل مسائل کشور استفاده شود.
وی تصریح کرد: در این راستا لازم است، تمامی استان ها و واحدهای دانشگاهی محورها و موضوعات موردنظر خود را از طریق سامانه پایش جست‌و‌جو کنند و بتوانند استاد و موضوع موردنظر خود را انتخاب و روی آن تحقیقات و پژوهش های خود را دنبال کنند.
جباری در پایان تاکید کرد: در واقع هدف نهایی این طرح حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و صنعتی کشور به کمک طرح های پژوهشی و تحقیقاتی دانشجویان است که در نهایت نیز موجب ارتقای سطح علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی ما و همچنین مشارکت و اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان در رشته ها و دانشگاه های مختلف کشور خواهد شد.
انتهای پیام/
کد خبر: 978407

وب گردی

وب گردی