رشد شدید مصرف برق مانع بازنشستگی نیروگاه‌های فرسوده شده است

مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر تولید برق وزارت نیرو با تاکید بر اینکه رشد شدید مصرف برق در کشور مانع از بازنشستگی نیروگاه‌های فرسوده شده است، گفت: حدود پنج درصد از ظرفیت نیروگاهی تولید برق مستعد بازنشستگی هستند و به محض اینکه بتوانیم ظرفیت‌های جدید کافی در شبکه برق ایجاد کنیم آن‌ها را بازنشسته خواهیم کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمدعلی فرحناکیان، در خصوص بازنشستگی نیروگاه‌های فرسوده کشور، گفت: به هر حال در کشور ما نیروگاه‌های وجود دارند که دارای تکنولوژی‌های قدیمی هستند و بیش از 300 هزار ساعت تاکنون فعالیت کاری داشته‌اند و همچنان نیز مشغول به کار هستند که به دلیل افزایش رشد مصرف سالیانه برق نتوانسته‌ایم براساس برنامه در نظر گرفته آن‌ها را بازنشسته کنیم و همچنان از این واحدها استفاده می‌کنیم که این امر باعث شده است تا متوسط راندمان تولید برق ما مقداری کاهش پیدا کند. البته در شرایط فعلی جدید کشور با راندمان‌های خوبی در حال ساخت است.
وی تاکید کرد: واحدهای فرسوده علاوه بر اینکه راندمان آن‌ها نسبت به سوخت مصرفی کم است، سرپا نگه داشتن آن‌ها نیز هزینه زیادی در بردارد. بنابراین در شرایط عادی اقتصادی بایستی این واحدها را بازنشسته کنیم.
فرحناکیان خاطرنشان کرد: منتها به واسطه رشد شدید مصرفی که طی چند دهه اخیر در کشور رخ داده است و ما به طور متوسط در طی سه دهه اخیر به طور متوسط بیش از 5.5 درصد چه در حداکثر ظرفیت تولید مورد نیاز و چه در بخش انرژی رشد داشته‌ایم، لذا نتوانسته‌ایم آنگونه که می‌خواهیم بتوانیم نیروگاه‌های فرسوده را بازنشسته کنیم.
مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر تولید برق وزارت نیرو با تاکید بر اینکه حدود پنج درصد از ظرفیت نیروگاهی مستعد بازنشستگی هستند، گفت: تاکنون تعداد محدودی از واحدها بازنشسته شده‌اند و مابقی آن‌ها نیز برنامه بازنشستگی دارند که به محض اینکه بتوانیم ظرفیت‌های جدید کافی در شبکه برق ایجاد کنیم آن‌ها را بازنشسته خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 978452

وب گردی

وب گردی