امضای قرارداد سرمایه‌گذاری در ۳ شهر لجستیکی جنوب کشور

معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی آخرین وضعیت ۳ شهر لجستیکی بندری کشور را تشریح کرد و از امضای تعدادی قرارداد سرمایه‌گذاری در بنادر امام‌خمینی، شهیدرجایی و چابهار خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمدعلی حسن‌زاده عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص ایجاد شهرهای لجستیکی در کشور، گفت: در خصوص شهرهای لجستیکی به طور کلی ما چهار شهر لجستیکی در کشور خواهیم داشت که سه شهر لجستیکی در بنادر جنوبی چابهار، شهیدرجایی و امام‌خمینی خواهد بود. آنجا با استفاده از مزیت مناطق ویژه و جذب سرمایه‌گذاران فعالیت‌های ارزش افزوده‌ای را در دستور کار داریم.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: تعدادی سرمایه‌گذاری انجام شده و کارخانه‌هایی هستند که هم اکنون در آن مناطق در خصوص تصفیه شکر، تصفیه روغن‌کشی و بحث‌های تولید بیو اتانل و موارد این چنینی فعالیت می‌کنند و در این خصوص نیز تعدادی قرارداد در سالجاری به امضا رسیده است.

حسن زاده افزود: در بندر امام‌خمینی نیز مجموعه اقداماتی که در دستور کار داریم ایجاد پایانه های تخصصی غلات است که در این زمینه سرمایه گذاری های مناسبی انجام شده است. بخشی از آنها تا پایان سال به بهره برداری می رسد و بخشی نیز ممکن است به سال بعد بینجامد.

وی گفت: در بندر امام‌خمینی برنامه دیگری که داریم شامل بحث شناسایی اپراتور و سرمایه‌گذار ترمینال کانتینری آن بندر است که در دستور کار است.

گفتنی است، تهیه طرح شناسایی اپراتور و سرمایه گذار برای تجهیز فاز ۳ ترمینال کانتینری بندر شهیدرجایی در دست انجام است. همچنین بر اساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی، حدود ۲۴۰۰ هکتار اراضی به ایجاد شهر لجسیتکی در بندر شهیدرجایی تخصیص پیدا کرده است که مطالعات آن در حال انجام است.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین در بیان دیگر اقداماتی که در سایر بنادر کشور در دست انجام است، گفت: در بنادر کوچک‌تر جنوبی کشور بحث شبکه‌سازی حمل و نقل دریایی در دستور کار قرار دارد. همچنین احیای نقش بنادر کوچک یکی از اولویت‌های سازمان است. اینکه بتوانیم بنادر کوچک را در خصوص جابه‌جایی کالا رونق بدهیم تا بتواند منجر به افزایش اشتغال و ایجاد فعالیت در بنادر کوچک شهرهای بندری جنوب بشود.

انتهای پیام/

کد خبر: 978459

وب گردی

وب گردی