بازی رسانه ای برای مشغول کردن افکار عمومی

طی چند روز گذشته رسانه ای با انتشار خبری از پروانه سلحشوری مبنی بر بیماری گردن این فرد بر اثر چادر سر کردن باعث جو سازی زیادی در فضای افکار عمومی شد که این ادعا بعدها تکذیب گردید.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز ؛ مجلس شورای اسلامی جایی که عصاره فضائل مردم در آن هستند. با این اوصاف برخی مواقع سخنان بعضی از نمایندگان که در صحن مجلس زده می شود قابل تامل است. چرا که شراره های آتش سخنان بعضی از نمایندگان مجلس چنان عرصه کشور را دربرمی گیرد که دود آن به چشم مردم می رود و باعث می شود افکار عمومی برای چند صباحی مشغول آن بشود.

آرتروز گردن :

در 10 دوره مجلس کم نبودند نمایندگانی که اظهارات جنجالی داشتند. اوج چنین مواضعی را می توان در مجلس ششم دید. جایی که به واقع کشور درگیر بحران سیاسی آن هم از سوی خانه ملت شد. خانه ملتی که باید خواسته های معیشتی و اقتصادی مردم را پیگیری می کرد به دنبال خواسته های حزبی خود رفت و دست آخر مغلوب از میدان بیرون آمد. ولی حالا هستند برخی از نماینگان مجلس که با نظرات خود به صورت ضمنی تیشه به ریشه برخی از باورها و قوانین کشور می زنند و افکار عمومی را مسموم می کنند. با چنین اوصافی باید توجه کرد به سخنان پروانه سلحشوری نماینده اصلاح طلب و جز لیست امید مجلس شورای اسلامی در همایش «پوشش بانوان ایرانی پس از انقلاب» که دانشگاه شهید بهشتی تهران میزبان آن بود.

وی در بخشی از سخنان خود چنین گفت: «همین که من گردنم را عمل کردم و دستم سال‌هاست درد می‌کند ثمره سال‌ها پوشیدن چادر بود.» ابتدا باید از این نماینده مجلس پرسید آیا فقط چادر موجب چنین چیزی شده که حالا آماج حمله خودتان را به این نماد ملی و دینی روا داشته اید و یا موارد دیگری هم هست که از قصد نگفته اید؟

اما چنین سخنانی چند روز بعد تکذیب شد و ثابت کرد که این صحبت ها برای پروانه سلحشوری نیست.

با این حال نباید فراموش کرد چنین اظهار نظرات شاذ و نوبری قبلا هم از سوی سلحشوری ابراز شده است. با کمی جست و جو در دوران انتخابات پروانه سلحشوری می توان به مصاحبه وی با خبرنگار خارجی رسید که از قضا در این گفت و گو سخنان جالبی از سوی این نماینده مجلس اظهار می شود.

توهین به مخالفان

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا زنان اصولگرای مجلس متفاوت از این فکر می کنند که ارزش زن در جامعه کمتر از مرد نیست، می گوید: «بله کاملا با ما متفاوت فکر می کنند، من فکر می کنم که آنها کاملا ضد زن هستند، اینها زن نیستند اینها فقط جنسیتشان مونث است اما زبانشان، گفتارشان، همه چیزشان حامی مردها است.»

این اظهار نظرات واکنش های زیادی را در پی داشت. وی پس از مدتی حرف‌های خود را پس گرفت و بیان کرد از صحبت‌هایش سوبرداشت شد.

اما این تازه یکی از اظهارات شاذ پروانه سلحشوری است. وی طی مواقعی سخنانی را گفته است که توجه به آنها برای روشن شدن مواضع این نماینده اصلاح طلب خالی از لطف نیست.

سلحشوری 13 شهریور امسال در نطق جنجالی خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی پیشنهاداتی را داد که واکنش های بسیاری را در پی داشت. از جمله این پیشنهادات عبارت‌اند از:

1_ آزادی محصورین موسوی، کروبی و زهرا رهنورد

2_ آزادی زندانیان سیاسی و عفو آنها و اعلام عفو عمومی برای بازگشت هموطنان

3_ به رسمیت شناختن حقوق شهروندی

4_ تدوین قانون شفاف انتخابات به طوری که اعتماد ملت را به یک رقابت آزاد و منصفانه قانع سازد.

5_ صدا و سیمای پاسخگو و دادن مجوز قانونی به بخش خصوصی تا اینکه انحصار صدا و سیما شکسته شود و مردم کمتر به رسانه های بیگانه روی آورند.

هرچند با این پیشنهادات نمی توان امید به ثبات قیمتها، رفع فقر، با ارز شدن پول ملی، رهایی از اقتصاد نفتی، قطع ارتباط اقتصاد کشور با دلار را داشت اما می توان متوجه شد در بندهایی پروانه سلحشوری به شفافیت اهتمام ویژه ای داشته است. شفافیتی که چندی قبل برای آراء نمایندگان در مجلس مطرح شد اما نمایندگان زیادی از چنین طرحی سرباز زدند. یکی از این افراد پروانه سلحشوری بود که نام وی در بین افرادی که حامی طرح شافیت آراء نمایندگان بودند، دیده نمی شود.

شناخت ناکافی

چنین مواضعی از سوی این نماینده اصلاح طلب مجلس در مواقع دیگری هم بیان شده است. مواضعی که شاید برای بیان آن باید کمی بیشتر تامل می شد. زیرا برای دیدن نتایجش نیاز به زمان بود. به طور مثال سلحشوری در خصوص پیوستن به سازمان بین المللی مبارزه با پولشویی و کارگروه ویژه اقدام مالی (FATA) طی شهریور ماه امسال گفته است: «بسیاری از نمایندگان مجلس دنبال این هستند که این لوایح تصویب شوند. در ‌حال حاضر اقتصاد کشور فلج است ولی با عدم تصویب لوایح ‌FATF، فلج کامل اقتصادی را تجربه خواهیم کرد. از این رو برای ‌اینکه اقتصادمان در جریان باشد نیازمند تصویب این لوایح هستیم.‌»

اما نقض چنین سخنانی از زبان دشمن ملت ایران بیان شده بود. «مارشال بیلینگزلی»، دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا که در حال حاضر ریاست «گروه ویژه اقدام مالی» (FATF) را بر عهده دارد در جلسه‌ای روز سه‌شنبه (۲۱ اوت/۳۰ مرداد) به نقش این گروه در پیشبرد برنامه تحریم‌ها علیه ایران اعتراف کرده است.

اظهار نظرات این چنینی که از سوی نماینده اصلاح طلب مجلس بیان شده است به غیر حواشی که با خود داشته نشان می دهد شورای نگهبان باید دقت نظر بیشتری برای راه دادن منتخبان ملت به مجلس شورای اسلامی داشته باشد. نمایندگان مجلس باید به فکر مشکلات مردم باشند نه اینکه با سخنانی جنجالی جو سیاسی کشور را دچار التهاب کنند و دست آخر هیچ چیز هم در کارنامه کاری آنها دیده نشود. چنین سخنانی نه تنها دردی از مردم دوا نمی کند بلکه باعث می شود اذهان عمومی از مطالبات اصلی به سمت خواسته های فرعی جلب شود. دود چنین کاری ابتدا به چشم مردم خواهد رفت. مردمی که روزی همین نمایندگان را راهی مجلس کرده اند توقع دارند تا به مطالباتشان به صورت جدی توجه شود. در غیر این صورت امثالی چون پروانه سلحشوری باید در انتظار سلب اعتمادی عمومی از خودش باشد.

خبرنگار: مجید فاضلی

انتهای پیام/

کد خبر: 978468

وب گردی

وب گردی