آزمایش موشکی ایران نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت نیست

معاون اسبق وزارت خارجه آمریکا و مدیر فعلی برنامه خلع سلاح و منع اشاعه موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک(IISS)با انتشار پیامی به سخنان پمپئو در مورد آزمایش موشک بالستیک ایران واکنش نشان داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، ایران را به آزمایش موشک‌ بالستیک متهم کرده و با صدور بیانیه ای در این خصوص ادعا کرد: ایران به تازگی موشک بالستیک با بُرد متوسط را آزمایش کرده است که قادر به حمل چند کلاهک است. بُرد این موشک به گونه ای است که امکان هدف قراردادن بخش هایی از اروپا و سراسر خاورمیانه را ممکن می سازد!

بیانیه پمپئو در این خصوص مدعی شده است: این آزمایش قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل (موسوم به قطعنامه تأئید برجام) را نقض می کند!

در همین رابطه «مارک فیتزپاتریک» معاون اسبق وزارت خارجه آمریکا و مدیر فعلی برنامه خلع سلاح و منع اشاعه موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک(IISS) در واکنش به اظهارات پمپئو نوشت: نه اینکه بخواهم عذری برای آزمایش موشکی ایران بیاورم اما این کار نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل نیست. این قطعنامه فقط از ایران می خواهد که چنین آزمایش هایی را انجام ندهد. این قطعنامه همچنین از تمامی کشورهای حاضر در برجام می خواهد تا از دست زدن به اقداماتی که اجرای تعهدات در برجام را به مخاطره می اندازد پرهیز کنند. بنابراین اگر ایران در حال نقض برجام است آمریکا نیز اینچنین است.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 978471

وب گردی

وب گردی