تور جهانی برای نمایش توانمندی‌ها در حوزه‌ تولید نانوذرات

یک استارت‌آپ هلندی با همکاری شرکت ترموفیشر اقدام به برگزاری تور جهانی برای نمایش توانمندی‌های خود کرده‌است. این استارت‌آپ فناوری تولید و تصویربرداری هم‌زمان از نانوذرات را ارائه کرده‌است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بدون تردید بسیاری از کاربران به دنبال فناوری‌های جدید نظیر حسگرهای تلفن‌ همراه برای اندازه‌گیری کیفیت هوا، پنل‌های خورشیدی کوچک برای شارژ باتری، باتری‌های تلفن همراه که هیچ‌گاه تخلیه نمی‌شوند، پیل‌های سوختی و باتری‌های با کارایی بالا برای استفاده در خودروها هستند.

یک شرکت نوپا در دلفت با نام وی‌اس‌پارتیکل (VSPARTICLE) قصد دارد با استفاده از فناوری ‌نانو به این نیازها پاسخ دهد. این شرکت به دنبال تولید نانوذرات و نانوساختارهای مختلف است. وی‌اس‌پارتیکل در حال حاضر تور جهانی برای نمایش قابلیت‌های خود و اثبات فناوری‌ تولید نانوذرات برگزار می‌کند. این تور با همکاری شرکت ترموفیشر ساینس در شهر آیندهوون برگزار می‌شود.

سخنگوی این شرکت می‌گوید: « با فشار یک دکمه و با استفاده از دستگاه می‌توان نانومواد کاملاً جدیدی تولید کرد. برای اولین بار، شرکت‌ها امکان تولید نانوذرات و هم‌زمان مشاهده آن را خواهند داشت و این کار در مدت زمان چند دقیقه انجام می‌شود. برای این منظور تنها کافی است دستگاه تولیدکننده‌ی نانوذرات را به دستگاه SEM رومیزی فاروس متصل کرد.

شرکت وی‌ا‌س‌پارتیکل در مقیاس‌های تک اتم تا 20 نانومتر کار می‌کند و امکان تولید نانوذرات در این مقیاس را دارد. نانوذرات تولید شده توسط این شرکت از خواص کوانتومی برخوردار بوده و کاربر می‌تواند با استفاده از این فناوری، نسل کاملاً جدیدی از مواد را برای استفاده در حوزه‌های مختلف تولید کند. برای مثال از این نانوذرات می‌توان برای ساخت حسگرهای تلفن همراه به‌منظور اندازه‌گیری کیفیت هوا، پنل‌های خورشیدی کوچک برای شارژ باتری دستگاه‌ها و باتری‌های با کارایی بالا استفاده کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 978501

وب گردی

وب گردی