پوتین و اردوغان بر تداوم غیرنظامی سازی ادلب تاکید کردند

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد در حاشیه اجلاس گروه بیست در آرژانتین «ولادیمیر پوتین» با رئیس جمهور ترکیه بر تداوم روند غیرنظامی سازی ادلب تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «سرگئی لاوروف» گفت: رئیس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در حاشیه نشست سران گروه 20 در آرژانتین ضمن بررسی آخرین تحولات سوریه روند غیرنظامی سازی کامل استان ادلب را مورد گفت و گو قرار دادند.

لاوروف اظهار داشت: به رغم اقدامات پیگیرانه ترکیه‌ برای خلع سلاح تروریست ها در این استان، همچنان بخش بزرگی از گروه های تروریستی در این منطقه سلاح های خود را زمین نگذاشته اند و تلاش های ارتش سوریه برای کنترل بخش هایی از ادلب به مساحت بیست کیلومتر مربع بدون نتیجه بوده است.

لاوروف افزود، پوتین و اردوغان توافق کردند تا به اقدامات خود در جهت پایبندی به توافقات صورت گرفته درباره ایجاد منطقه غیرنظامی در استان ادلب ادامه دهند و در عین حال به طور همزمان تدابیری برای ممانعت از اقدامات تحریک آمیز گروه‌های مسلح تروریستی در این منطقه اتخاذ کنند.

لازم به ذکر است رئیس جمهوری ترکیه در آرژانتین اعلام کرد: به یک نشست جدید سران کشورها به ویژه با حضور رئیس جمهور روسیه برای حل بحران استان ادلب نیاز داریم.

انتهای پیام /

کد خبر: 978510

وب گردی

وب گردی