مهندسی برق پرمتقاضی ترین رشته در فراخوان های جذب اعضای هیات علمی+ نمودار

زیست شناسی در میان خانم ها، مهندسی مکانیک در آقایان به عنوان پر متقاضی ترین رشته ها در فراخوان جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم شناخته شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پرتقاضاترین رشته ها در کل فراخوان ها (شهریور ۹۴ تا شهریور ۹۷) توسط رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم اعلام شد.

جزئیات این رشته ها در نمودار زیر آمده است:

مجموع تعداد متقاضیان این 30 رشته، 36505 نفر است، همچنین سهم متقاضیان این 30 رشته از کل تقاضا (447رشته) بوده است.

رشته مهندسی برق پرمتقاضی ترین رشته در میان اعضای هیات علمی

از میان رشته ها در کل فراخوان های مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم در بازه زمانی شهریور 94 تا شهریور 97،‌ رشته مهندسی برق با 2865 پرمتقاضی ترین رشته بود، به گونه ای دیگر می توان گفت 7.84 درصد داوطلبان علاقه مند بودند عضو هیات علمی رشته مهندسی برق شوند. پس از آن، داوطلبان نسبت به جذب اعضای هیات علمی مهندسی عمران و شیمی به ترتیب با 6.77 و 6.67 درصد ابراز علاقه مندی کرده بودند.

از طرفی رشته های شهرسازی-جغرافیا و بیوتکنولوژی و علوم سیاسی به ترتیب با 516،‌520 و 564 نفر،‌ به عنوان کم متقاضی ترین رشته های مرکز جذب اعضای هیات علمی شناخته شده اند. گفتنی است میزان متقاضیان در رشته شهرسازی و جغرافیا برابر بود.

پرمتقاضاترین رشته ها در فراخوان جذب هیات علمی؛ زیست شناسی در میان خانم ها، مهندسی مکانیک در آقایان

نمودار زیر بیانگر جنسیت پرتقاضاترین رشته ها در فراخوان جذل هیات علمی است:

از نمودار فوق مشخص است که پرمتقاضی ترین رشته در میان زنان رشته زیست شناسی شناخته شده به گونه ای که 72 درصد زنان نسبت به عضویت در اعضای هیات علمی این رشته ابراز علاقه مندی کرده اند. پس از آن روانشناسی با 68 درصد و شیمی با 65 درصد پرمتقاضی ترین رشته در میان خانم ها بوده اند. از طرفی مهندسی مکانیک با 13 درصد، مهندسی عمران با 18 درصد و علوم سیاسی با 22 درصد کم متقاضی ترین رشته در میان زنان در فراخوان جذب اعضای هیات علمی شناخته شده اند.

همچنین پرمتقاضی ترین رشته در میان مردان رشته مهندسی مکانیک شناخته شده به گونه ای که 87 درصد مردان نسبت به عضویت در اعضای هیات علمی این رشته ابراز علاقه مندی کرده اند. پس از آن مهندسی عمران با 82 درصد و علوم سیاسی با 78 درصد پرمتقاضی ترین رشته در میان آقایان بوده اند. از طرفی مهندسی زیست شناسی با 28 درصد، روانشناسی با 32 درصد و شیمی با 35 درصد کم متقاضی ترین رشته در میان زنان در فراخوان جذب اعضای هیات علمی شناخته شده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 978517

وب گردی

وب گردی