بی حرمتی به بانوان در اتوبوس های شهری/سنندجی: تخلفات رابگویید، پیگیری می کنیم

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران در خصوص مشکلات خانم ها در برخی اتوبوس‌های شهری گفت: مردم تخلفات را از طریق ۱۸۸۸ اعلام کنند؛ حتما پیگیری می شود.

به گزارش ایسکانیوز، اینجا ایستگاه مترو نواب است(ایستگاه اتوبوس است ولی نامش ایستگاه مترو است) خط میدان بهارستان-میدان جمهوری؛ ایستگاهی که بسیاری از مسافران پیاده می‌شوند تا از طریق مترو به مسیر خود ادامه دهند. رانندگان این خط بسیار زحمتکش هستند و به سرعت مسافران را جابجا می‌کنند اما خیلی از آنها به نکته‌ای که برای نیمی از مسافران یعنی خانم‌ها اهمیت دارد توجه نمی‌کنند و آن هم باز کردن در عقب اتوبوس در ایستگاه است.

پس از دریافت چندین گله و شکایت از خانم‌هایی که در این مسیر تردد می‌کنند به ایستگاه مربوطه رفتیم و با مسافران گفت‌وگو کردیم.

خانم رحیمی از اینکه راننده‌ها وقت و آسایش خانم‌ها را نادیده می‌گیرند گله‌مند است. وی می‌گوید: "خانم‌ها در ایستگاه مترو خط میدان جمهوری مجبورند صبر کنند تا پس از آقایان پیاده شوند. در هیچ نقطه از تهران چنین چیزی مشاهده نمی‌شود. در اتوبوس‌های بی آر‌ تی قسمت جلوی اتوبوس را به خانم‌ها اختصاص داده‌اند که کار بسیار خوبی است و خانم‌ها خیلی راحت هستند. همینطور در مسیرهای دیگر."

بعضی دیگر از افرادی که با آنها مصاحبه کردیم از اینکه مجبور هستند از قسمت مخصوص آقایان عبور کنند ناراحت بودند. خانم م. عبدیان در این مورد گفت: "اکثر مواقع موقع پیاده شدن در ایستگاه مترو راننده در پشتی را باز نمی‌کند و ما مجبوریم از بخش آقایان عبور کنیم و بیشتر اوقات آقایان در آن قسمت ایستاده و یا نشسته‌اند و برای ما عبور از این بخش ناراحت‌کننده است."

یکی دیگر از مشکلاتی که باز نکردن در پشت اتوبوس در ایستگاه مترو بهارستان-جمهوری به وجود می‌آورد این است که میله‌ای در بخش وسط اتوبوس به صورت غیراستاندارد تعبیه شده که رد شدن از زیر یا پریدن از بالای آن دشوار است.

خانم م. الف در این باره به خبرنگار ما گفت: "من کمردرد دارم و خم شدن و رد شدن از زیر میله برایم دشوار است اما در این ایستگاه معمولا راننده‌ها در پشتی را باز نمی‌کنند و ما مجبور به خم شدن و رد شدن از زیر آن می‌شویم. حتی من خانم‌هایی را دیده‌ام که به سختی با کودک نوپا از زیر میله رد شده و حتی سر کودک به میله خورده و گریه کرده است اما راننده حاضر به باز کردن در عقب نیست. همینطور رد شدن از زیر میله یا پریدن از روی آن برای افراد پیر و ناتوان دشوار است."

خبرنگار ما در با یکی از راننده‌های این مسیر نیز به گفت‌وگو نشست و دلیل باز نکردن در پشتی اتوبوس را از وی جویا شد.وی معتقد است که با این کار می‌تواند مطمئن شود که همه کرایه اتوبوس را پرداخت می‌کنند. اما یکی از خانم‌هایی که در این مسیر تردد می‌کند در پاسخ گفت که ایستگاه‌های دیگری هم هستند که مسافران بسیاری سوار یا پیاده می‌شوند مانند ایستگاه سه راه ولیعصر(عج) (تقاطع خیابان ولیعصر (عج) و خیابان جمهوری) اما در آنجا راننده در پشتی را باز می‌کند یا ایستگاه کارگر.

شماره اتوبوس با ذکر تاریخ و ساعت را به سامانه 1888 اطلاع دهید

پیمان سنندجی مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در خصوص این مشکل به خبرنگار فارس گفت:تمامی اتوبوس های فعال در شهر تهران از طریق سیستم نظارت هوشمند ( متصل به GPS ) و برنامه زمانبندی حرکت در خطوط کنترل می شوند. وی ادامه داد: حرکت و توقف اتوبوس ها به گونه ایی در سیستم طراحی شده که اتوبوس می بایست در محدوده ایستگاه (زون تعریف شده ) توقف کامل و در عقب را باز کنند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران افزود:‌چنانچه یکی از دو مورد (توقف کامل یا باز کردن در عقب) صورت نپذیرد، درچارچوب دستور العمل ابلاغی ، بصورت سیستمی تخلف ثبت و متعاقبا جریمه می شوند.

سنندجی ادامه داد: چنانچه موردی ، بدلیل ترافیک مسیر در خارج از ایستگاه مشاهده شد، خواهشمند است شماره اتوبوس با ذکر تاریخ و ساعت را به سامانه 1888 جهت رسیدگی اعلام کنند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 978528

وب گردی

وب گردی