کلانتری: باید زیرساخت‌های معرفتی در جامعه ایجاد شود

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد با بیان اینکه باید زیرساخت‌های معرفتی را ایجاد کرد، گفت: اگر فعالیتی با صداقت صورت بگیرد، قطعاً ایجاد جاذبه خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز از واحد بوشهر، اسماعیل عبدالهی در نشست معرفتی استادان و دانشجویان بسیجی که با حضور معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد با بیان اینکه استاد و دانشجو دو عنصر سازنده در دانشگاه هستند، گفت: به برکت انقلاب اسلامی ایران و با قرارگرفتن نام بسیج در کنار آنان، امکان پرواز به سمت اهداف عالی و آرمان‌های دانشگاه در سطوح مختلف امکان‌پذیر شده است.

وی ترکیب بسیج، دانشجو و استاد را امتیازی بزرگ، پرافتخار و تضمین کننده ارزش‌های والا دانست و عنوان کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند: جمع دانشجویان و استادان بسیجی، نماد یک جمع مشخص‌کننده علم و ایمان هستند و قطعاً این دو بال، ضامن پرواز و تعالی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه این ویژگی‌ها و انتظارات از دانشجویان و استادان بسیجی، مسئولیت همه بسیجیان مخصوصاً بسیجیان دانشگاه را سنگین‌تر می‌کند، تصریح کرد: دانشجویان و استادان در خط مقدم جبهه مبارزه با استکبار و مظاهر انحراف و فساد هستند.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: یکی از وظایف ارزشمند بسیج دانشگاه، رفع هوشیارانه مسائل اساسی و چالش‌های جامعه با تحلیل و درک مناسب از اوضاع کشور و جهان است.

وی با بیان اینکه بسیج پشتوانه‌ای محکم، توانمند و قابل اتکا و اعتماد برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، عنوان کرد: جدایی بسیج از نظام، خیال خامی است که برخی در ذهن خود می‌پرورانند تا به‌واسطه آن، زمینه اجراشدن نیات شوم، پلید و شیطانی استکبار در کشور فراهم شود.

عبدالهی افزود: به برکت هدایت‌ها و تحلیل‌های بسیار دقیق، نو و آینده پژوهانه رهبر معظم انقلاب و هوشیاری بسیجیان، این جبهه مقاوم و مستدام نظام، هر روز وظایف خود را نسبت به مردم و کشور، بهتر از قبل انجام می‌دهد.

فضای علمی دانشگاه باید بازتابی ناب از اسلام و انقلاب باشد

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی ظهر امروز در جلسه دانشجویان و استادان بسیجی با معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: همه ما و دیگر فعالان دانشگاه نسبت به مسائل و مباحث عرصه‌های مختلف دانشگاه اعم از فرهنگی، آموزشی و علمی مسئول هستیم و قطعاََ انتظار به حقی است که در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران، فضای علمی دانشگاه، منعکس‌کننده و بازتابی ناب از حقیقت اسلام و انقلاب باشد.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت افرادی که حول محور ارزش‌ها و مفاهیم بلند دین و انقلاب در دانشگاه حرکت می‌کنند، باید با صدای رساتر و دست بالاتر فعالیت کنند، تصریح کرد: دیگران نیز باید در سایه سار این نوع نگاه حرکت کنند

حسینی با بیان اینکه نیازها و مشکلات در مسائل فرهنگی شوخی بردار نیست، اظهار کرد: باید در مسیر اسلامی‌شدن دانشگاه برای افزایش دانش معرفتی تلاش کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه امید است مجموعه این تلاش‌ها، جلسات و برنامه‌ها، مقدمه‌ای برای پویایی معنوی و ارزشی دانشگاه باشد، خاطرنشان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، رشد فرهنگی و توسعه اعتقادی دانشجویان با تلاش همه‌جانبه محقق شده و مجموعه‌ای متحد با نگاه انقلابی برای این امر تلاش می‌کنند.

باید زیرساخت‌های معرفتی در جامعه ایجاد شود

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری ظهر امروز در حلقه معرفتی استادان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه اثربخشی کار فرهنگی زمانی است که برخواسته از اعماق وجود انسان باشد، گفت: کار فرهنگی نباید از روی عادت، دستور و رفع تکلیف باشد؛ چراکه قطعاً نتیجه معکوس خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تقبل و انجام مسئولیت در جامعه اسلامی، مصداق کامل حرکت جهادی، ایثار و از خودگذشتگی است، اظهار کرد: خدمت به بندگان در دین مبین اسلام، از ارزش بالایی برخوردار است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، فعالیت در دانشگاه و هدایت نسل جوان را افتخاری والا در عرصه خدمت رسانی دانست و عنوان کرد: خدمت در دانشگاه و مراکز علمی و به تبع آن خدمت به فکر، اندیشه، فرهنگ، تربیت و پرورش انسان به‌ویژه نسل جوان دانشجو موفقیت کم‌نظیری است که فقط شامل برخی از بندگان می شود.

کلانتری تصریح کرد: گاهی انسان غرق نعمتی الهی است که به سبب برخورداری همیشگی از آن نعمت، کمتر به آن توجه می‌کند و معلمی یکی از این نعمت‌هاست که اگر تا آخر عمر شکرگزار آن باشیم باز به درگاه الهی بدهکار هستیم.

وی با بیان اینکه معلمی عرصه بابرکتی است که سبب می‌شود هم خود انسان دچار رشد فکری و ذهنی و فرهنگی شود و هم مسبب رشد دیگران، عنوان کرد: در این راه سخت، تواضع، اخلاق حسنه، اخلاص، رفتار انسانی و منش الهی حرف اول را می زند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه برای ایجاد تحول فرهنگی در مخاطبان باید از خودمان شروع کنیم، اظهار کرد: اگر شخص دچار تحول نشود، نمی‌تواند جامعه، مردم و محیط خود را متحول کند. موفقیت مردان بزرگ تاریخ‌ساز در ایجاد تحول در جوامع پیرامون خود، همواره معلول همین عامل بوده است.

کلانتری با بیان اینکه باید زیرساخت‌های معرفتی را ایجاد کرد، گفت: اگر بر اساس صداقت، صفا و بصیرت فعالیتی صورت بگیرد، قطعاً ایجاد جاذبه خواهد کرد.

عضو هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به توقف‌نکردن دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای آموزشی، تصریح کرد: با توجه به همین مسئله، ظرفیت و گستره فعالیت‌های فرهنگی کاهش یافته که باید برای جذب حداکثری با استفاده از برنامه‌های جدید، تلاش کرد.

وی برگزاری اردوهای متمرکز معرفتی کوتاه و بلندمدت استانی و کشوری، حلقه‌های بصیرتی و نشست‌های تخصصی را جایگزینی مناسب برای این مسئله دانست.

انتهای پیام

کد خبر: 978531

وب گردی

وب گردی