باید به قابلیت‌های سواحل مکران توجه ویژه‌ای کرد

فرمانده نیروی دریایی ارتش سواحل مکران را به دلیل داشتن موقعیت مناسب، کیفیت ساحل و وسعت دریا بسیار مناسب دانست و گفت: باید به قابلیت‌های سواحل مکران توجه ویژه داشته باشیم.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز ، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در همایش تشریح دستاوردهای نداجا که صبح امروز(دوشنبه) در دانشگاه ستاد و فرماندهی ارتش برگزار شد اظهار داشت: ۸۰ درصد مردم دنیا در کنار دریا زندگی می‌کنند و بیش از ۹۰ درصد تجارت جهان از طریق دریا صورت می‌گیرد، این‌ها اهمیت بالای دریا و توان و دانش دریایی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه دریا فرصتی برای تولید ثروت و توسعه پایدار است افزود: مقام معظم رهبری فرمودند نفس حضور در دریا قدرت است پس اگر می‌خواهیم در دریا حضور داشته باشیم نیازمند دانش، فناوری، نیروی انسانی متخصص و تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای هستیم و داشتن اینها یعنی قدرت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگان نظامی بخشی از قدرت دریایی کشورهاست به همین دلیل اگر می‌خواهیم ناوگان قدرتمندی و دیپلماسی دفاعی فعالی داشته باشیم باید ملت ما زندگی خود را با دریا پیوند بزنند. تمدن دریایی نیز به این معنی است که دریا مهمترین درگاه ارتباطی یک ملت با جهان باشد.

دریادار خانزادی سواحل اقیانوسی ایران در مکران را به دلیل داشتن موقعیت مناسب، کیفیت ساحل و وسعت دریا بسیار مناسب و ویژه دانست و گفت: اگر به دنبال احیای تمدن دریایی هستیم باید به قابلیت‌های سواحل مکران توجه ویژه داشته باشیم.

وی افزود: امروز با تدابیر مقام معظم رهبری شرایط به سرعت در حال تغییر است و اقدامات بسیاری خوبی در حوزه دریا صورت گرفته است.

کد خبر: 978537

وب گردی

وب گردی