آشنایی با مسن ترین زن دنیا

ماریا هرناندز هندوراسی به مرز 118 سالگی رسیده و به گفته خانواده اش، باید مسن ترین زن دنیا لقب بگیرد. «دوربین بر دوش» هیسپان تی وی به سراغ این زن سالمند رفته و زندگی روزمره او را به قاب تصویر آورده است.

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، برنامه «دوربین بر دوش» این شبکه حاصل تلاش گزارشگران و خبرنگارانی است که در کشورهای مختلف آمریکای لاتین سعی در نشان دادن مشکلات، گرفتاری ها و حتی پیشرفت های کشور مورد نظر را دارند.
مشکلات افراد سالمند در برزیل در نخستین گزارش این برنامه، مورد واکاوی قرار گرفته است. افزایش ورود به خانه سالمندان و نبود پس انداز برای سپری کردن دوران بازنشستگی و سالمندی از مشکلاتی است که به تازگی گریبان گیر برزیلی ها شده است. اخیرا نظرسنجی بانک جهانی نشان می دهد که برزیلی ها در تمام سنین خیلی دور اندیش نیستند. تنها 11٪ اعلام کرده اند که از لحاظ اقتصادی برای آینده آماده هستند که در مقایسه با میانگین جهانی که 21٪ است، آمار مناسبی به نظر نمی رسد.
دومین گزارش «دوربین بر دوش» مربوط به « ماریا ماگدالنا هرناندز » 118 ساله هندوراسی است که به گفته خانواده وی معتقداند مسن ترین زن جهان است. این خانم سالمند که متولد 1900است، در حال حاضر 9 فرزند، 66 نوه، 134 نتیجه، 18 نبیره و 2 ندیده دارد. این خانم از سلامت خوبی برخوردار است و برخی از کارهای خانه مثل آشپزی و مراقبت از حیوانات خانگی را نیز انجام می دهد. خویشاوندان و خانواده او از اینکه چرا اسم ماریا در ویکیپدیا و یا کتاب گینس به عنوان مسن ترین زن در جهان نیست، شکایت دارند و به همین خاطر تصمیم گرفتند تصاویری از تولد 118 سالگی اش منتشر کنند تا شاید داستان زندگی اش در تمام جهان شنیده شود.
بیمارستان های دولتی و ورشکسته کلمبیا به عنوان آخرین سوژه گزارش «دوربین بر دوش» تهیه شده است. نظام بهداشتی و سلامت کشور کلمبیا بر اساس منطق سودآوری و منفعت طلبی شکل گرفته است و این موضوعی است که شرایط این بیمارستان ها را بحرانی کرده است. اعتصاب و اعتراض300 نفر از پرسنل بیمارستان میسرکوردیا در مرکز کلمبیا که سه ماهی می شود حقوق دریافت نکرده اند، نمونه ای از همین ماجراست.
برنامه «دوربین بر دوش» (Camara al Hombro) چهارشنبه شب هر هفته ساعت 00:30 بامداد به وقت تهران به روی آنتن می رود و بازپخش آن همان روز ساعت 13:03 است.

کد خبر: 978588

وب گردی

وب گردی