احمدی: طرح تحول در مأموریت های دانشگاه تربیت مدرس ارائه می شود

رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: مأموریت اصلی دانشگاه تربیت مدرس دیگر مأموریتی ملی و تعیین کننده نیست، به همین دلیل طرح تحول ماموریت های این دانشگاه را طراحی کرده و پیش برده ایم.

محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مسئله تربیت اعضای هیات علمی دانشگاه ها اظهار داشت: ماموریت اصلی دانشگاه تربیت مدرس از سال 1361، تربیت اعضای هیات علمی برای رفع کمبودی که در آن زمان در دانشگاه های کشور وجود داشت بود و در این زمینه تا بدین لحظه راه طولانی را طی کرده است.

وی افزود: در این حوزه، اقدامات مهمی از قبیل توسعه تحصیلات تکمیلی و باز کردن باب تربیت پژوهشگر و محقق تراز بالا را انجام داد؛ در حال حاضر حدود 35هزار نفر از دانشگاه تربیت مدرس فارغ التحصیل می شوند که از این تعداد، 6هزار نفر دکتری و بقیه فوق لیسانس در رشته هایی مانند پزشکی، هنر، علوم انسانی و... دریافت کرده اند.

احمدی ادامه داد: از مجموع این 35 هزار نفر، حدود 3 هزار نفر در حوزه هیات علمی آموزش عالی کشور مشغول به کار هستند و تعداد زیادی نیز در زمینه های مدیریتی مرتبط با آموزش عالی در حال خدمت رسانی هستند و به دلیل جرئتی که برای ورود به مکان های جدید علمی و فناوری داشتند موفقیت های زیادی را کسب کرده اند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: موفقیت های کشور، مرهون تربیت همین نسل جدید است؛ در نیمه دوم دهه 80 هم زمان با فراگیر شدن توسعه تحصیلات تکمیلی، دانشگاه های زیادی به خوبی در این زمینه وارد شدند. لذا ماموریت اصلی دانشگاه تربیت مدرس دیگر ماموریتی ملی و تعیین کننده نیست. به همین دلیل طرح تحول ماموریت های این دانشگاه را طراحی کرده و پیش برده ایم.

وی گفت: دانشگاه تربیت مدرس به عنوان دانشگاهی با تحصیلات تکمیلی که رتبه دوم را در موضوعات پژوهشی در کارنامه خود دارد، به دنبال این است که به حوزه های نوآوری و فناوری و حل مشکلات اصلی جامعه ورود پیدا کند؛ یعنی الگوی اقدامات دانشگاه تربیت مدرس به شکلی می شود که 50 درصد پژوهش محور و 50 درصد به دنبال نوآوری و حل مشکلات جامعه خواهد بود.

احمدی با بیان این که تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاه تربیت مدرس به دنبال این هستند که گواهینامه صلاحیت مدرسی را برای دانشگاه بگیرند، خاطرنشان کرد: در سال حدود 400 تا 700 نفر فارغ التحصیلانی هستند که به وسیله واحد هایی که در طول ترم طی می کنند صلاحیت مدرسی را نیز کسب می کنند و پس از کسب صلاحیت، گواهینامه نیز دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 978596

وب گردی

وب گردی