نامه سرگشاده 20 تشکل دانشجویی پرستاری  به وزیر بهداشت

بیست تشکل پرستاری در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت خواستار لغو دستورالعمل جدید شورای عالی بیمه شدند.

به‌گزارش ایسکانیوز؛ نامه سرگشاده بیست تشکل دانشجویی پرستاری خطاب به وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص دستورالعمل های جدید دبیرخانه شورای عالی بیمه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر هاشمی قاضی زاده

وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی

با سلام و احترام
همانطور که مستحضر هستید اخیرا دستورالعملی های غیر علمی و غیر کارشناسی به بهانه «یکپارچه سازی و ایجاد وحدت رویه در تعامل سازمان های بیمه گر پایه و ارائه کنندگان خدمات» از سوی دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت ابلاغ شده است که مورد انتقاد و گلایه شدید دانشجویان پرستاری و جامعه پرستاری کشور است.

در دستورالعمل های شماره 142/211 مورخ 97/8/20 و همچنین شماره 142/218 مورخ 27/8/97 دبیرخانه شورای مذکور ضمن نادیده گرفتن حدود و حقوق جامعه پرستاری کشور و بلکه بی توجهی محض به شرح وظایفو خدمات گروه های بالینی به طور آشکارا خدمات انجام شده توسط پرستاران را نادیده گرفته است.( فاعل حاضر را نادیده گرفته و غایب را ذی نفع اعلام نموده است) و در اوج بی عدالتی آن را به حساب گروه دیگر از تیم سلامت و با احتساب 50% هزینه لحاظ کرده است.

بی توجهی به شرح وظایف پرستاران در این مهم نه تنها باعث بی انگیزه شدن این قشر خدوم می‌شود، بلکه باعث افت شدید کیفیت خدمات و روی زمین ماندن کار بیمار آن‌هم دربخش های ویژه شده و اقدامی ناصواب در جهت تناقض با اصول اولیه حرفه ای و تعارض شدید با سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

با اذعان به همپوشانی بسیاری از خدمات در نظام سلامت بین گروه های مختلف، در این دستورالعمل به صورت علنی خدمات مجزای حوزه مراقبت و پرستاری را به ظاهر و در حد کتابت به پزشکان مقیم واگذار نموده است؛ در حالی که همگان می دانند در عمل چنین چیزی هم به دلایل علمی و ماهیتی و هم به دلایل تجربی و عملی قابل اجرا نیست و به فرض محال هم تنها نتیجه آن خسران و خسارت فراوان برای مددجویان ‌بیمه ها و دولت خواهد بود.

واضح و مبرهن است در ابلاغ این دستورالعمل از هیچ نهاد پرستاری نظر مشورتی اخذ نشده است. اگر چه می دانیم عدم تحرک لازم و انفعال معاونت پرستاری و ناکار آمدی بحرانی سازمان نظام پرستاری باعث چنین اتفاقات ناگواری می‌شود...

اما ما دانشجویان تشکل های پرستاری از جنابعالی در خواست داریم تا هردو دستورالعمل فوق الذکر را با رویکرد تبعیض آمیزی که دارد در ابتدا مردود کرده و با تذکر جدی به مسئولین مربوطه از هزینه تراشی های گزاف در این شرایط حساس اقتصادی جلوگیری به عمل آید تا بیش از پیش مردم و نظام سلامت و حتی خود سازمان های بیمه گر زیر بار فشار اقتصادی کمر خم نکنند. اگرچه راه بهبود اساسی واصلاح همه جانبه؛ اجرای کامل قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری واصلاح نظام پرداخت فعلی است که امیدواریم به زودی محقق شود.

توفیقات روزافزون را برای خدمت گزاران صدیق نظام جمهوری اسلامی به ویژه جنابعالی از درگاه ایزد منان خواستاریم.

-شورای صنفی دانشجویان دانشکده پرستاری شهید بهشتی
-انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده پرستاری شهید بهشتی
-بسیج دانشجویی دانشکده پرستاری شهید بهشتی
-انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده پرستاری تهران
-بسیج دانشجویی دانشکده پرستاری تهران
-شورای صنفی دانشجویان دانشکده پرستاری ایران
-بسیج دانشجویی دانشکده پرستاری ایران
-شورای صنفی دانشکده پرستاری و مامایی مشهد
-واحد صنفی جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
-بسیج دانشجویی دانشکده پرستاری و مامایی مشهد
-انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده پرستاری شاهد
-بسیج دانشجویی دانشکده پرستاری شاهد
-بسیج دانشجویی دانشکده پرستاری بقیه الله (عج)
-انجمن علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد واحد کرج
-بسیج دانشجویی دانشکده پرستاری دانشگاه آزاد واحد کرج
-کمیته جوانان پرستاری بسیج جامعه پزشکی
-بسیج دانشجویی دانشکده پرستاری ایلام
-شورای صنفی دانشکده پرستاری اهواز

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 978602

وب گردی

وب گردی