نشست وزرای خارجه  کشورهای عضو ناتو در بروکسل

در سایه بحران و تنش در شبه جزیره کریمه، نشست وزرای خارجه کشورهای عضور ناتو روز سه شنبه (4 دسامبر) در بروکسل برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، نشست وزرای امور خارجه 29 کشور عضو ناتو به منظور رسیدگی به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) ، تنش در شبه جزیره کریمه، مشکلات امنیتی در افغانستان، خاورمیانه و آفریقای شمالی و رویدادهای بالکان جنوبی روز سه شنبه (4 دسامبر) در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار می شود.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو اظهار داشت که پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد بین ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی (در سال 1987 به امضا رسیده بود) محور اصلی این نشست دو روزه است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد پایند است روسیه نقض می کند، گفت: باید روسیه نیز به به این پیمان پایبند باشد. روسیه یک موشک جدید ایجاد، تولید و مستقر کرد. شناسایی این موشک بسیار دشوار است. این موشک قابلیت هسته ای نیز دارد و بدون هیچونه هشدار یا یا هشداری کوتاه می تواند به شهرهای اروپا برسد. آمریکا به پیمان (INF) پایبند است. در اروپا موشک های جدید آمریکا نبوده اما موشک های جدید روسیه وجود دارد.

دبیرکل ناتو روسیه را به شفاف بودن در این زمینه فراخوانده و تصریح کرد: در جلسه فردا تنش اخیر بین روسیه و اوکراین در دریای آزوف مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام /

کد خبر: 978627

وب گردی

وب گردی