جریمه معوقات واحدهای صنعتی بخشیده می شود/ افغانستان برای صادرات کالای ایرانی ظرفیت خوبی دارد

رئیس هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوان، با بیان اینکه جریمه معوقات و بدهی بانکی با هم تفاوت دارد گفت: مکاتباتی با مجلس داشتیم که جرایم واحدهای صنعتی بخشیده شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی صدری، دبیر دوازدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان و مدیران جوان در نشست خبری این رویداد گفت: خانه صنعت، معدن و تجارت جوان ایران از سال 82 شروع به کار کرد که در سال 97 یکی از مهم ترین برنامه های ما تجلیل از تولیدکنندگان و مدیران جوان خواهد بود.

او با بیان اینکه همایش تجلیل از تولیدکنندگان جوان 19 آذر در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار خواهد شد، تصریح کرد: کرامت انسانی و توجه به منابع انسانی از شاخص های توسعه صنعت در کشورهای توسعه یافته است.

صدری ادامه داد: در سال های گذشته اقتصاددانان و لیدرهای اقتصادی اعتقاد داشتند که سرمایه، محور اصلی توسعه است اما اکنون به این نتیجه رسیدند که نیروی انسانی در کنار سرمایه، اهمیت فراوانی دارد که نسل جوان و کارآمد، نیروهای بالقوه هستند که در اختیار منایع اقتصادی کشور قرار گرفته اند که اگر برنامه ریزان کشور از این فرصت استفاده نکنند؛ تهدیداتی در آینده پدید می آید.

دبیر جشنواره تجلیل از تولیدکنندگان جوان افزود: جوایز جشنواره در 4 بخش اهدا می شود که حوزه پیشکسوتان، مدیران جوان، واحدهای تولیدی و واحدهای خدماتی در جشنواره امسال مورد تقدیر قرار می گیرند.

صدری با بیان اینکه کمیته علمی جشنواره متشکل از صاحبنظران حوزه صنعت و دانشگاه خواهد بود، خاطر نشان کرد: دبیرخانه دائمی جشنواره وظیفه هماهنگی کمیته ها را بر عهده دارد هم چنین از اواسط اردیبهشت ماه فراخوان خوداظهاری به واحدهای تولیدی و صنعتی کشور ارسال شده است و تا 30 آبان ماه مهلت تدوین و پاسخ به پرسشنامه در نظر گرفته شده بود و 630 واحد تولیدی فرم های خود اظهاری را ارسال کردند.

او گفت: کمیته علمی بر اساس شاخص ها، ارزیابی و داوری جشنواره را در چند مرحله انجام داده است و 4 چهره ماندگار، 18 مدیر جوان، 8 واحد صنعتی، 3 واحد خدماتی، 2 واحد معدنی، 1 پژوهشگر نمونه و 1 شهرک صنعتی نمونه در جشنواره امسال تجلیل خواهند شد. هم چنین هفت نفر داور با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی خانه‌های صنعت، معدن و تجارت استان ها به کار گرفته شدند و در کمیته علمی برای بررسی صحت و سقم مستندات، از واحدها بازدید و با افراد مصاحبه شد.

دبیر جشنواره تجلیل از مدیران جوان ادامه داد: نسبت ظرفیت تولید سال 96 نسبت به سال 95، میزان اشتغال، توان صادراتی، میزان و رشد صادرات، ابتکارات، بانک اطلاعاتی، مهندسی معکوس و بازطراحی محصولات صنعتی خارجی در داخل کشور، تحقیق و توسعه، طراحی های جدید و امور پژوهشی از جمله شاخص های انتخاب واحدهای صنعتی برتر بوده است.

صدری افزود: سوابق تحقیقاتی، تألیف و نگارش مقالات، افتخارات گذشته، سوابق تولیدی و اجرایی، مدیریت در کسب و کار و عضویت در تشکل های تخصصی از شاخص های انتخاب مدیر جوان و پیشکسوت برگزیده در جشنواره امسال بود.

در ادامه رضا امیدوار تجریشی رئیس هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوان، با بیان اینکه جریمه معوقات و بدهی بانکی با هم تفاوت دارد گفت: مکاتباتی با مجلس داشتیم که جرایم واحدهای صنعتی بخشیده شود.

او افزود: در سفری که به کشور افغانستان داشتم متوجه شدم که این کشور برای صادرات کالاهای ایرانی ظرفیت خوبی دارد هم چنین، حمایت از تولید ملی یعنی حمایت از صادرات که با توجه به شعار سال باید قوانین صادراتی تسهیل شود.

تجریشی ادامه داد: بانک مرکزی لایحه بخشودگی جرایم معوقه واحدهای صنعتی و تولیدی را به مجلس فرستاده که به قانون تبدیل شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 978631

وب گردی

وب گردی