محدودیتی برای جابه‌جایی کالا در بنادر نداریم/ باید تعاملات داخلی را گسترش داد

کارشناس ارشد بنادر و دریانوردی گفت: با اعمال تحریم های جدید برای تردد برخی از کشتی‌ها مشکلاتی حاصل شده بود؛ اما همکاران ما با ارائه ترفندهای جدید موانع را از سر راه برداشتند. در حال حاضر محدودیتی وجود ندارد و کشتی‌ها با شیوه های مختلف کالاها را جابه‌جا می‌کنند.

یحیی ضیایی مهرجردی کارشناس ارشد بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص تحریم های جدید در بخش بنادر و دریانوردی اظهار کرد: تا به امروز در دو بخش دریا، سواحل و بنادر مشکلی در این عرصه به وجود نیامده است تا جایی‌که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته و براساس طرح های تدوین شده، کارها روبه پیشرفت است و هیچ محدودیتی در این بخش ها به وجود نیامده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در حوزه بنادر به ویژه بنادر چابهار، بندر شهیدرجایی، بندر امام بندر خرمشهر و آبادان در جنوب همچنین در بنادر شمالی طرح های توسعه به شدت پیشرفت کرده است و در بنادرانزلی، کاسپین، امیرآباد، و بنادر نوشهر و آستارا مشکلی در رابطه با ورود و خروج کالا نداریم.

ضیایی مهرجردی کارشناس ارشد بنادر و دریانوردی ادامه داد: با اعمال تحریم های جدید برای تردد برخی از کشتی مشکلاتی حاصل شده بود؛ اما همکاران ما با ارائه ترفندهای جدید موانع را از سر راه برداشتند. در حال حاضر محدودیتی وجود ندارد و کشتی‌ها با شیوه های مختلف کالاها را جابه‌جا می‌کنند. می توان گفت،کالاهای موردنیاز تا به امروز وارد کشور شده است و کمبودی در این خصوص نداریم.

وی افزود: با توجه به اینکه تحریم‌های جدید از 13 آبان ماه سال جاری علیه کشورمان با فشار مضاعف شروع شده است؛ اما با این اوصاف ما توانستیم بنادر را به صورت فعال نگه داریم.

کارشناس ارشد بنادر و دریانوردی اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی تشکلی را در رابطه با بررسی تاثیر تحریم ها و راه های برون رفت تشکیل داده است تا جایی‌که تمام دست اندرکاران در حوزه دریا را دور هم جمع کرده و با ارائه مدل‌ها و سنایورهای مختلف بتوانند با تحریم ها مقابله کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 978656

وب گردی

وب گردی