کانون ها باید در تقویت ارتباط دانشگاه و جامعه موثر باشند

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: نمی خواهیم کانون ها فقط در بخش فوق برنامه فعال باشند؛ بلکه می خواهیم در تقویت ارتباط دانشگاه و جامعه موثر باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمد علی زارع چاهوکی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در نشست بیستمین سال تاسیس کانون های دانشگاه تهران اظهار داشت: ابتدا روز دانشجو را تبریک می گویم. 16 آذر یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخی کشور ماست که مفهوم عدالت جویی و استکبارستیزی دانشجویان ما را نشان می دهد. همچنین یاد شهدای دانشجو از سال 1332 تا انقلاب و دفاع مقدس را گرامی می دارم.


وی ادامه داد: ما در دانشگاه تهران چندین کانون داریم؛ کانون های قرآن، عترت، موسیقی، محیط زیست و غیره کمک می کند در توسعه دانشگاهی تقش داشته باشیم. نمی خواهیم کانون ها فقط در بخش فوق برنامه فعال باشند بلکه می خواهیم در تقویت ارتباط دانشگاه و جامعه موثر باشد.


زارع تصریح کرد: برای رسیدن به نسل چهارم دانشگاه ها باید فعالیت های اجتماعی و فرهنگی را گسترش داد. در برنامه سوم دانشگاه، کانون های فرهنگی دانشگاه نقش موثری ایفا می کنند. چه در عرصه دانشگاهی، چه ملی و چه بین المللی عملکرد خوبی داشتیم. در حوزه اقتصاد فرهنگی هم نمود خوبی ارائه دادند.


وی افزود: با همکاری پارک های علم و فناوری هم می خواهیم برنامه های خوبی را پیاده کنیم. برای تببین نقش واقعی کانون های دانشگاه، این نشست را ترتیب دادیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 978677

وب گردی

وب گردی