گستره فقر، گریبان میلیون‌ها کودک را در انگلیس گرفت

بر اساس یک گزارش تازه در انگلیس،‌ میلیون‌ها کودک از افزایش موج فقر در این کشور رنج می‌برند.

به گزارش ایسکانیوز، بررسی بنیاد Joseph Rowntreeحاکیست تعداد کودکانی که در انگلیس در شرایط فقر زندگی می‌کنند طی پنج سال گذشته بیش از ۵۰۰ هزار نفر افزایش یافته‌ است.

در گزارش سالانه این موسسه آمده‌ است ۴.۱ میلیون کودک زیر ۱۸ سال در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که از درآمد کافی برخوردار نیستند. همچنین، فقر نسبی زندگی بیش از یک پنجم از مردم را تحت تاثیر قرار داده و نیمی از آنان در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که حداقل یک نفر از آنان مشغول به کار هستند.

مدیر اجرایی بنیاد Joseph Rowntree در این رابطه گفت: آمارها نشان می‌دهد که افزایش موج فقر در انگلیس نگران کننده است و به طور فزآینده‌ای بر زندگی خانواده‌های شاغل تاثیر می‌گذارد. در این شرایط تعداد خانواده بیشتری در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرند که برای آنها تامین مخارج، مواد غذایی و مواجهه با استرس‌ها و فشارهای ناشی از فقر بر زندگی غیرممکن می‌شود.

به گزارش اسکای نیوز، این تحقیق کمتر از سه هفته پس از انتشار گزارش انتقادی سازمان ملل در مورد تاثیرات ریاضت و فشار اقتصادی در انگلیس منتشر شد که در آن دولت انگلیس به اجرای سیاست‌هایی متهم شده‌ بود که بیشترین آسیب را به افراد نیازمند وارد می‌کند.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 978698

وب گردی

وب گردی