سردار یکتا: شهید رکن آبادی انسانی دانش بنیان بود

سردار یکتا با بیان این که کار انقلاب با وجود عناصر ویژه پیش خواهد رفت گفت: ما در برهه ای از تاریخ قرار گرفته ایم که در حال نبرد نابرابر با کفر هستیم این در حالی است که پشت دروازه های بیت المقدس رسیده ایم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سردار سعید قاسمی عصر امروز در یادواره شهید رکن آبادی سفیر سابق ایران در بیروت، تحت عنوان 《سفیر مقاومت》که در مجتمع دانشگاهی ولی عصر (عج) برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) پس از حادثه دهه شصت در عربستان که موجب شهادت جمعی از زائران ایرانی شد، فرمودند که روزی انتقام این جنایت را خواهیم گرفت و از آنها به عنوان خائنین حرم یاد کردند.

وی افزود: زمانی که پیکر شهید رکن آبادی تحویل گرفته شد مغز، قلب و کبد وی را خارج کرده بودند و پیکرش خالی از اعضا بود.

قاسمی با اشاره به ماجرای شهادت شهید رکن آبادی ادامه داد: بر اساس شواهد، وی در جریان حادثه منا به شهادت نرسید و همزمان با این حادثه در یک مکان دیگر به شهادت رسیده بود است و وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت هیچ گونه پیگیری در این رابطه انجام ندادند.

وی با اشاره به حادثه سقوط جرثقیل در جریان مراسم حج اذعان داشت: همسر شهید احمد حاتمی از دانشمندان هوا و فضای کشور می‌گوید که پیکر شهید پس از دو روز پیدا شد و بر خلاف تصور که فکر می‌کردیم پیکر باید متلاشی باشد در عین تعجب فقط قرمزی کوچکی روی پیشانی شهید مشاهده شد که وزارت خارجه اجازه رسانه کردن این موضوع را به ما ندادند.

سردار قاسمی با بیان این که حدود ۴۰۰ ایرانی در حادثه منا به شهادت رسیدند خاطر نشان کرد: دیپلماسی کشور پس از این حادثه وارد عرصه شد و حتی در مقابل شیخ کویتی زانو زد تا گشایشی در این موضوع شود و نتیجه حاصل نشد و آنها حتی حاضر به پذیرش نماینده رسمی از کشورما نشدند، به طوری که با وزیر بهداشت هم به سردی برخورد کردند تا اینکه فرمان مقتدارانه فرمانده کل قوا خطاب به آنان بیان شد به سرعت پیکرهای شهیدان را تحویل دادند.

سردار قاسمی گفت: سه سال از حادثه منا می‌گذرد و علی رغم تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر پیگیری این حادثه وزارت خارجه، سازمان حج و زیارت و بنیاد شهید هنوز کاری برای این موضوع انجام نداده اند. از یک سو سازمان حج و زیارت دیپلماسی حج را از دیپلماسی کل نظام جدا می‌داند و دیپلماسی نظام هم که به شدت سرگرم برجام است و به کار دیگری نمی‌پردازد و همه مسایل را به برجام ربط می‌دهد.

سردار قاسمی در پایان یادآورد شد: شهید رکن آبادی در مقطعی حساس سفیر ایران در بیروت بود و یکی از کسانی بود که با دل و جرات تصویر شهید چمران و شهید متوسلیان را در دفتر خود در سفارت نصب کرد؛ اما سفرای پیش از او این اقدام را سیاسی می‌دانستند.

در ادامه سردار حسین یکتا اظهار داشت: تا بدین لحظه بسیاری از پیش‌بینی‌های امام (ره) اتفاق افتاده است همچنین پیش بینی های مقام معظم رهبری نیز به زودی اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: ما در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب قرار داریم و با وجود تمام مشکلات و حضور نفوذی ها در داخل کشور چهلمین سال پیروزی این انقلاب را جشن خواهیم گرفت.

سردار یکتا با اشاره به ویژگی های رفتاری شهید رکن آبادی ادامه داد: شهید رکن آبادی از جمله شهدایی بود که دل انسان پیشش جا میماند؛ او شهیدی بود که وجودش را به آسانی نفروخت و خام فروشی نکرد بلکه انسانی دانش بنیان بود.

وی تصریح کرد: ما به نقطه ای خاص از انقلاب اسلامی رسیده ایم و امروز آمریکای جنایتکار بر زیر تمام عهد های خود زده است و استکبار جهانی تمام قد در مقابل ما ایستاده است؛ دشمنان تمام تلاش خود را می‌کنند که ظهور امام زمان(عج) تفاق نیفتد و لذا ما نباید از مسیر امام زمانمان جا بمانیم.

سردار یکتا با بیان این که کار انقلاب با وجود عناصر ویژه پیش خواهد رفت گفت: ما در برهه ای از تاریخ قرار گرفته ایم که در حال نبرد نابرابر با کفر هستیم این در حالی است که پشت دروازه های بیت المقدس رسیده ایم؛ بزرگترین امتحان که خداوند در این نقطه از تاریخ از ما خواهد گرفت ولایت پذیری از امام زمان از طریق مقام معظم رهبری است.

وی در‌ پایان اذعان داشت: در دمادم طلوع امام زمان(عج) شک ها و تردیدها زیاد خواهد شد و ما نیز به شدت امتحان خواهیم شد به غیر از توکل و توسل و توجه به سخنان رهبری نمی‌توانیم از این امتحان سربلند بیرون آییم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر: 978719

وب گردی

وب گردی