معرفی کتاب «سید زنده است»

کتاب «سید زنده است» روایت زمانه و زندگی شهید مدافع حرم شهرستان دزفول سیدمجتبی ابوالقاسمی به قلم علی موجودی است که توسط انتشارات سرو دانا به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، کتاب «سید زنده است» که در 496 صفحه و توسط انتشارات سرودانا به چاپ رسیده شامل مجموعه خاطراتی در خصوص زندگی دومین شهید مدافع حرم شهرستان دزفول، شهید والامقام «سید مجتبی ابوالقاسمی» است.

این کتاب با مقدمه‌هایی از دکتر محمدرضا سنگری و حاج صادق آهنگران آغاز می‌شود و شامل روایت‌هایی کوتاه و به هم پیوسته در قالب یازده فصل تنظیم شده است.

«قدم به قدم تا عاشقی» به دوران کودکی و نوجوانی شهید، «پهلوان با معرفت» به فعالیت‌های ورزشی و قهرمانی شهید، «عطر خوش زندگی» به خصوصیات اخلاقی و رفتاری شهید در خانواده، «قاطع‌ترین مرد مهربان» سیره و روش شهید در کسوت مسئول عملیات حوزه حمزه سیدالشهدا به نگارش در آمده است.

همچنین «فرمانده‌ی دل‌ها» روایت فرماندهی شهید برگردان بیت المقدس، «محتشم» به دنیای شعر و شاعری شهید سرک کشیده شده است، «در قاب خاطرات» دوستان و رفقای شهید به تبیین ابعاد شخصیتی شهید پرداخته‌اند و «هوای حرم» و «زیر سایه ی زینب(س)» مربوط به حضور شهید در سوریه و به تصویر کشیدن صحنه‌های نبرد و شهادت سید مجتبی می‌باشد و «پس از پرواز» و «نسیم کرامت» نیز شرح وقایع پس از شهادت و خصوصا کراماتی است که از این شهید بزرگوار نقل شده است.

گفتنی است، شهید سید مجتبی ابوالقاسمی در 15 مرداد ماه 1360در دزفول دیده به جهان گشود و در بسیج فعالیت‌های زیادی انجام داد. مسئول عملیات حوزه حمزه سیدالشهدا(ع) دزفول و فرمانده گردان بیت‌المقدس این شهرستان از جمله مسئولیت‌های این شهید والامقام بود.

این دلیرمرد پایتخت مقاومت ایران برای دفاع از حرم حضرت زینب‌(س) به سوریه اعزام شد و سرانجام در روز دوشنبه 16 آذر ماه سال 1394 در جنوب حلب سوریه به فیض عظمای شهادت نائل شد. پیکر مطهر این شهید پس از انتقال به ایران در روز شنبه 21 آذرماه 94 هم زمان با شهادت امام رضا(ع) در شهرستان دزفول تشییع و در گلزار شهدای شهید آباد این شهر آرام گرفته است.

علی موجودی نویسنده کتاب «سید زنده است»، در مراسم رونمایی کتاب در دانشگاه آزاد واحد دزفول گفت: این کتاب برگرفته از زندگی قبل و پس از شهادت شهیدسیدمجتبی ابوالقاسمی از شهدای مدافع‌حرم است.

وی افزود: انسان‌ها به دو صورت خرید‌محور و فروش‌محور زندگی می‌کنند. بیشتر افراد جامعه خرید محور ‌زندگی می‌کنند و همیشه به دنبال این هستند که کمبودهای خود را جبران کنند، به‌طوری که با تأمین نیاز‌های اولیه به آرامش می‌رسند، ولی انسان‌هایی هستند که فروش‌محور بوده و بیشتر به دنبال اخلاص در عمل، گفتار و کردار خود هستند و آرامش آنها در رضایت خداوند است و شهید سید مجتبی ابوالقاسمی نمونه بارزی از افراد فروش‌ محور بود.

موجودی بیان کرد: حدود ۲۳ سال در حوزه شهدا کار می‌کنم و با شهید سید‌مجتبی ابوالقاسمی بود که زنده و حی و حاضر بودن شهدا را درک‌کردم. حضرت امام خمینی (ره) می‌فرمایند: شهدای ما امامزادگان عشق اند، شهید ابوالقاسمی کرامات زیادی دارد و نه تنها مردم دزفول بلکه افرادی از سایر نقاط ایران به وی توسل جسته و حاجت گرفته‌اند و به جرأت می‌توان گفت شهدا امامزادگان ما هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 978758

وب گردی

وب گردی