تلفات شبکه توزیع آب تهران به 11 درصد رسیده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه آب به حساب نیامده در تهران به حدود 23 درصد رسیده است، گفت: حدود 11 درصد از این رقم مربوط به تلفات شبکه توزیع آب است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمدرضا بختیاری، با تاکید بر اینکه آب به حساب نیامده در تهران به 23 درصد رسیده است، عنوان کرد: حدود 11 درصد از این رقم مربوط به تلفات شبکه توزیع است و شامل هدررفت آب از لوله‌ها، شیرهای آب، انشعابات غیرمجاز، خطای کنتورها، مصارف مجاز تصفیه خانه‌ها و... می‌شود.
وی با اشاره به اینکه آب به حساب نیامده تهران از 30 درصد چند سال پیش به حدود 23 درصد رسیده است، گفت: امیدواریم هر سال حدود یک درصد این رقم را کاهش بدهیم تا ظرف هشت سال آینده بتوانیم به رقم 15 درصدی که قانون مشخص کرده است دست پیدا کنیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه برای گذر از پیک تابستان 98 بایستی تصفیه‌خانه هفتم را هر چه سریع‌تر وارد مدار کنیم، ادامه داد: مدول نخست این مجموعه به پایان رسیده است و مدول دوم آن نیز تا پیش از فرارسیدن فصل گرمای سال آینده آماده و وارد مدار خواهد شد.
بختیاری افزود: در زمینه تصفیه‌خانه ششم هم رایزنی‌های لازم با آب منطقه‌ای تهران صورت گرفته است تا بتوانیم بخشی از آن را تا پیش از تابستان 98 وارد مدار کنیم تا مشکل آب غرب تهران را برای سال آینده برطرف کنیم.
وی تصریح کرد: تجهیز چاه‌ها و مخازن به دیزل ژنراتور نیز بخش دیگری از برنامه‌های این شرکت برای تابستان سال آینده خواهد بود تا در صورت مواجه با قطعی برق در فصل تابستان بتوانیم با کمترین تنش از این مقطع زمانی عبور کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 978776

وب گردی

وب گردی