تفاوت تحصیل در آمریکا با اروپا چیست؟

برنامه های دوره تحصیلی کارشناسی در آمریکا حدود 4 سال است درحالی که بسیاری از برنامه های این دوره در کشورهای اروپایی 3 سال طول می کشد.

به گزارش گروه علم فناوری اسکانیوز، Bastian Lehmann تجربه تحصیل در دوره های تحصیلی آمریکا و اروپا را دارد. همانطور که او می گوید دانشگاه روچستر، واقع در ایالت نیویورک، به دانشجویان این امکان را می دهد که کلاس های خود را انتخاب کنند و بتوانند آزادانه به دنبال رشته مورد علاقه خود، مانند زبان، موسیقی، اقتصاد و غیره، بروند در حالی که دانشگاه های اروپا چنین حق انتخاب گسترده ای را به دانشجویان نمی دهند.

دانشجویان آینده نگر برای انتخاب دوره تحصیلی خود در اروپا و آمریکا باید دو عامل را به طور کامل بررسی کنند، نوع کلاس ها و طول دوره تحصیلی. معمولا در آمریکا دوره کارشناسی 4 سال طول می کشد، در حالی که این دوره در اروپا سه ساله است. تفاوت اساسی در اینجاست که برنامه درسی آمریکا شامل بسیاری از دوره های آموزش عمومی است که در اروپا چنین برنامه هایی وجود ندارد. دوره های آموزشی عمومی به طور مستقیم به رشته دانشجویان مرتبط نیست اما گذراندن آن برای اتمام دوره و فارغ التحصیلی ضروریست. هدف از این دوره ها تاکید بر مهارت هایی مانند نوشتن، تفکر انتقادی و همچنین قرار دادن دانشجویان در میان انواع موضوع های گوناگون است.

بر خلاف کشورهای اروپایی، از نظر کالج های آمریکایی گذراندن دوره های عمومی امری ضروریست. استاد دانشگاه ایالتی کنت در اوهایو و برخی از محققین معتقدند که دانشجویان اروپایی دوره های درسی عمومی را در دبیرستان آموزش می بینند و برای تمرکز بر موضوعات اختصاصی تر در دانشگاه آماده می شوند.

این به این معناست که دانش آموزان اروپایی باید در مورد رشته مورد نظر خود تصمیم گیری کنند. کارشناسان معتقدند این گونه تصمیم گیری های زود هنگام، موافقان و مخالفانی دارد. به گفته Katja Simons، مدیر اجرایی در دانشگاه آلمانی Alliance، یکی از فواید آن این است که با انتخاب زود هنگام رشته تخصصی خود، دانشجویان قادرند به طور عمیق بر آن تمرکز کنند، تحقیقات گسترده انجام دهند و برای ادامه تحصیل و یا بازار کار آماده شوند.

یکی از انتقادات وارد شده به این موضوع این است که دوره 3 ساله تحصیلی در اروپا بیش از حد ساختار یافته اند که به دانشجویان آزادی عمل برای جستجو را نمی دهد. در آمریکا دانشجویان دوره کارشناسی بعد از یک تا دو سال مطالعه رشته مورد نظر خود را انتخاب می کنند.

دانشیار دانشگاه ایالتی میشیگان Brendan Cantwell می گوید، برنامه تحصیلی ایالت متحده به دانشجویان اجازه می دهد تا در برنامه درسی خود انعطاف پذیر باشند به این معنی که می توانند بدون تصمیم گیری وارد دوره های درسی شود، در مورد رشته مورد نظر خود تحقیق کنند، رشته های مختلف را امتحان کنند و در نهایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند. این روند مانع رسیدن آن ها به موفقیت نخواهد شد.

مراکز تحقیقاتی دانشگاه های آمریکا و اروپا نیز در ارائه دوره های هنرهای آزاد تفاوت هایی دارند. این دوره ها شامل دوره های آموزشی عمومی مانند علوم انسانی، علوم و علوم اجتماعی می شود. در حالی که در آمریکا 100 ها کالج هنرهای آزاد فعال هستند، این علوم در اروپا بسیار کمیابند. تعیین رشته در ابتدای دوره تحصیلی و مرکز کمتر بر دوره های هنرهای آزاد اروپا را مکانی مناسب برای دانشجویان بین المللی که هدف مشخصی دارند، مناسب کرده است.

تفاوت دیگر در نوع زندگی دانشجویی است. همان طور که کارشناسان می گویند، مدارس و دانشگاه های آمریکا زندگی دانشجویی مناسب تری را در مقایسه با اروپا برای دانشجویان خود فراهم می کنند. باشگاه های دانشجویی در آمریکا در مقایسه با اروپا بسیار برجسته و پر اهمیت هستند.

طبق مطالعات انجام شده میزان برنامه های آموزش انگلیسی در اروپا رو به رشد است که اکثر آن ها برنامه های تحصیلات تکمیلی هستند. بنابراین حتی اگر دوره های تحصیلی در اروپا سه ساله باشد باز هم دانشجویان باید زمانی را برای یادگیری زبان محلی آن منطقه صرف کنند. دانشجویان با توجه به هدف، شخصیت و نگرش خود می توانند مکان تحصیل مورد نظر خود را انتخاب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 978779

وب گردی

وب گردی