آیا محل رشد دانش آموزان بر انتخاب دانشگاه آنها تاثیر دارد؟

محققان به بررسی چگونگی این موضوع می پردازند که آیا ترکیبات قومی در مکان زندگی دانش آموزان، ارتباطی با انتخاب دانشگاه برای ادامه تحصیل آنها در آینده دارد؟

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با استفاده از اطلاعات دقیق اداری حدود 412000 دانش آموزان وارد شده به دانشگاه در سال 2014 و 2015 در بریتانیا، همراه با داده های سرشماری شده از سال 2011، محققان " تنوع نمرات" را برای هر دانشگاه در انگلستان محاسبه کردند که سپس با تنوع قومی مناطق اطراف آن مقایسه شد.

این نمرات امکان تجزیه و تحلیل عواملی را داد که بر تصمیم گیری دانش آموزان برای انتخاب دانشگاه مورد نظر خود موثر است. عواملی که نشان می‌دهد آیا دانش آموزان تمایل بیشتر و یا کمتری به انتخاب دانشگاه هایی با تنوع قومی، نسبت به محل زندگی خود، دارند.

محققان دریافتند که دانش آموزان سفید پوست تمایل بیشتری به انتخاب دانشگاه هایی با تنوع بیشتر نسبت به منطقه ای که در آن بزرگ شده اند دارند در حالی که دانش آموزان اقلیت های قومی مایلند در مکانی با تنوع کمتر و مشابه محل زندگی خود درس بخوانند. این گرایش های متضاد ممکن است به این معنا باشد که چگونه نژاد در زندگی دانشگاهی افراد در عصر معاصر تجربه می شود.

نویسنده تحقیق، دکتر Sol Gamsu از دانشگاه باث در انگلستان می گوید که این تحقیق تفاوت های بزرگی را در دانشگاه های انگلستان از لحاظ تنوع قومی نشان می دهد. نتایج این تحقیق نشان می دهد که چگونه دانشگاه نخبگان در شهرهای بزرگ اغلب تنوع قومی را در به‌کارگیری دانشجویان سفید پوست خود منعکس نمی کنند.

مثال هایی از رفتارهای نژادپرستانه در دانشگاه های دنیا در سال های اخیر به چشم می خورد. برای مثال در بررسی های منتشر شده در سایت «universityworldnews» نشان داد که نژادپرستی و تبعیض علیه کارکنان مهاجر در دانشگاه‌های استرالیا با افزایش بی‌سابقه ‌ای مواجه بوده است. برهمین اساس، دست کم سه چهارم استرالیایی‌های بومی که در دانشگاه‌های کشور به عنوان کارمند مشغول هستند، رفتار‌های نژادپرستانه نسبت به همکاران غیر بومی خود اعمال می‌کنند.

همچنین پیشتر روزنامه ایندپندنت نوشت حوادث نژادپرستانه در دانشگاه های انگلیس بیش از شصت درصد افزایش داشته باشد. اتحادیه ملی دانشجویان انگلیس در گزارشی نژادپرستی را رویه ای روزانه در دانشگاه های این کشور اعلام و اضافه کرد شمار حملات ناشی از نفرت دینی در دانشگاه های انگلیس در دو سال گذشته دو برابر شده است.

در حالی که در اروپا و آمریکا که همواره سنگ عدم نژاد پرستی را به سینه می زنند وقایع در دانشگاه ها خلاف این را ثابت کرده است. این در حالی است که در ایران و با وجود دینی چون اسلام همواره برابری و عدم تبعیض نژادی مورد توجه قرار گرفته است و در دانشگاه ها میان دانشجویان با ادیان مختلف، رنگ و نژاد تفاوتی وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 978803

وب گردی

وب گردی