راه‌اندازی واحد دانشگاه آزاد اسلامی درکشور عمان تصویب شد

جلسه شورای گسترش دانشگاه آزاد اسلامی با دستور کار بررسی راه‌اندازی دوره های آموزشی در کشور عمان و شرایط تاسیس دانشکده‌ها در قالب مجتمع‌ها برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، شصت و یکمین جلسه شورای گسترش دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با دستور کار بررسی راه‌اندازی دورهای آموزشی در کشور عمان و شرایط تاسیس دانشکده‌ها در قالب مجتمع برگزار شد.

در این نشست با توجه به روابط مناسب ایران و عمان و برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه آموزش‌های بین‌المللی، ظرفیت موجود و شرایط آموزش عالی کشور عمان مورد بررسی قرار گرفت و ضمن موافقت با راه‌اندازی دوره‌های آموزشی در این کشور به‌ ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری (با تاکید بر رشته‌های علوم پزشکی و فنی و مهندسی) مقرر شد یک کمیته سه نفره موضوع را بررسی و نحوه پذیرش دانشجو و محل تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد عمان را بررسی کند.

ایجاد دانشکده‌ها در قالب مجتمع برای واحدهای بزرگ

در ادامه این جلسه، شرایط دانشگاه‌های برتر کشور و دانشگاه‌های مطرح بین‌المللی از نظر پردیس، مجتمع و دانشکده‌های تاسیس شده، مورد ارزیابی قرار گرفت و چارچوب دانشگاه آزاد اسلامی برای تشکیل مجتمع‌های مختلف همچون علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم اجتماعی و تاسیس دانشکده‌ها در قالب مجتمع‌ها بررسی شد.

براساس نظر اعضای شورا، ایجاد دانشکده‌ها در قالب مجمتع‌ها برای واحدهای بزرگ قابل اجراست و برای سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی الگوی مناسب تهیه خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 978815

وب گردی

وب گردی