دهمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی  همدان برگزار شد

دهمین یادواره 5 شقایق گمنام خاک‌سپاری شده در دانشگاه آزاد اسلامی همدان، شب گذشته با حضور پر شور دانشجویان وآحاد مردم همدان پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت فاطمةالزهرا(س) دانشگاه آزاد واحد همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از همدان، در این برنامه که با حضور مسئولان، دانشجویان و قشرهای مختلف مردم همراه شد "سید ابوالفضل کاظمی"، فرمانده گردان میثم و راوی کتاب "کوچه نقاش‌ها" به سخنرانی پرداخت و نوای زیبای "ابوذر بیوکافی" گرمابخش محفل شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان دراین مراسم معنوی گفت: همگی ما میهمان شهدا هستیم و امیدوارم میهمانان شایسته‌ای برای این میزبانان والامقام باشیم.

مرتضی قائمی گفت برگزاری مراسم یادواره شهدا فقط صرف یادآوری از رشادتهای آنها نیست بلکه ما به دنبال استمرار رسالت شهدا و امام شهدا و مقام معظم رهبری هستیم.

وی رسالت شهدا را همان گفتمان انقلاب اسلامی دانست و گفت: در شرایط بسیار حساس توسط بنیانگذار کبیر انقلاب، مدل انقلاب اسلامی به دنیا ارائه شد و نجات بخش و عزت آفرین و احیاگر ارزشهای والای دینی و اسلامی بود و مورد پذیرش جان و دل مردم ایران اسلامی قرار گرفت.

یادواره شهدا تجدید پیمان با این گفتمان است و اینکه بیان کنیم ما با تحصیل کار و شغل خود با این آرمان ها فاصله نخواهیم گرفت، در واقع شهدا و ایثارگران پاسداران گفتمان انقلاب اسلامی هستند.

دانشگاه آزاد اسلامی در استان همدان با بیان اینکه شهدا به ما عزت استقلال و امنیت را هدیه دادند گفت: با تمام وجود باید قدردان جانفشانی‌های شهدا در جامعه و دانشگاه آزاد اسلامی باشیم.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم و نهج البلاغه تصاویر مختلفی از زندگی ارائه شده است گفت: در جایی از قرآن زندگی به صورت تجارت بیان می شود تجارتی که یک فروشنده دارد و یک خریدار و کالایی وجود دارد.

قائمی گفت: قیدها و صفت های مختلفی برای این تجارت در نهج البلاغه و قرآن کریم آورده شده است مانند تجارت زیانبار تجارت بسیار زیانبار تجارت سود آشکار و تجارت سود آفرین یکی از بهترین تجارت‌هایی که در قرآن کریم به آن به عنوان تجارت با سود بالا بیان می شود این است که انسان در آن فروشنده است و خدا خریدار و کالای مورد معامله جان و سود معامله رضوان و بهشت الهی است.

در ادامه سید ابوالفضل کاظمی"، فرمانده گردان میثم و راوی کتاب "کوچه نقاش‌ها" به بیان خاطرات خود از دوران دفاع مقدس پرداخت.

کتاب خواندنی «کوچه نقاش‌ها» روایت خاطرات کاظمی، ‌فرمانده گردان میثم در دوران جنگ تحمیلی و بیان تفاوت‌های سال‌های پیش و پس از انقلاب از نقاط قوت گفت‌وگو با کاظمی در این کتاب است.

دوران جوانی وی مقارن است با سال‌های مبارزه بر ضد رژیم طاغوت و پس از آن او 8 سال دفاع مقدس را تجربه می‌کند، هم‌رزمی او با شهید چمران و دو سال حضور در خاک کردستان از زیباترین و خواندنی‌ترین بخش‌های کتاب به شمار می‌رود.

دانشگاه آزاد اسلامی همدان به عنوان نخستین دانشگاه استان همدان، افتخار میزبانی از شهدای گمنام دفاع مقدس را یافته و 10 سال پیش در 4 آبان 1387 مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، پیکر مطهر 5 شهید گمنام با تشییع باشکوه و به‌یادماندنی مردم در مرکز علمی به خاک سپرده شد.

یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی همدان همچون نگینی در فضای این مرکز آموزشی درخشیده و استادان، کارکنان و دانشجویان هر روز با گذر از کنار این بنا به مقام شامخ شهدا ادای احترام می‌کنند.

کد خبر: 978832

وب گردی

وب گردی