آمریکا و کره جنوبی درباره معافیت از تحریم‌های نفتی ایران رایزنی کردند

نمایندگان آمریکا و کره جنوبی در واشنگتن درباره مسائل پیرامون معافیت سئول از تحریم‌های آمریکا علیه بخش نفت ایران رایزنی کردند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، وزارت خارجه کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد نمایندگان این کشور و آمریکا رایزنی‌های سطح بالایی درباره مسائل فنی مربوط به معافیت سئول از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران برگزار کردند.

ماه گذشته، کره جنوبی یکی از کشورهایی بود که از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران معاف شد. دولت آمریکا به کره جنوبی اجازه داد به خرید نفت از ایران ادامه دهد، اما این کشور را موظف کرد میزان خرید نفت را به طور محسوس کاهش دهد.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از یک بیانیه وزارت خارجه این کشور گزارش داد نمایندگان دو کشور روز سه‌شنبه هم در گفت‌وگوهایی که در واشنگتن برگزار شد، درباره این مسئله رایزنی کردند. کره جنوبی از طرف آمریکایی خواسته دستورالعمل‌های روشنی درباره تحریم‌های ایران ارائه کند.

سرپرستی هیئت کره جنوبی که شامل نمایندگانی از سازمان‌های مختلف دولت این کشور می‌شد را مدیر کل بخش آفریقا و خاورمیانه وزارت خارجه این کشور به عهده داشت. سرپرستی طرف آمریکایی به عهده «دیوید پیمن»، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور مالی و مقابله با تحریم‌ها بود.

طبق اعلام وزارت خارجه کره جنوبی، طرفین در این نشست درباره مسائل فنی، اعم از فایننانس و حمل محموله‌های نفتی بحث و تبادل نظر کردند. نماینده آمریکایی توافق کرد همکاری‌های نزدیک با کره جنوبی را از طریق کانال‌های دیپلماتیک ادامه دهد.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا 18 اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های 90 و 180 روزه احیا خواهند شد.

دولت آمریکا تحریم‌های بخش نفت و انرژی علیه ایران را از آبان‌ماه سال جاری از سر گرفت. واشنگتن بر خلاف ادعاهای اولیه‌ برای رساندن صادرات نفت ایران به صفر در آبان‌ماه، همزمان با اعلام اجرای تحریم‌ها هشت خریدار عمده نفت ایران را از تحریم‌ها معاف کرد.

تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 978853

وب گردی

وب گردی