ابقای  قاضی سراج در ریاست هیأت نظارت بر صندوق توسعه ملی

با توجه به اتمام مهلت دوره مسئولیت اعضای هیات نظارت طبق موضوع ماده(1) دستورالعمل اجرایی هیات نظارت بر صندوق توسعه ملی و تبصره آن، قاضی سراج به‌ عنوان رئیس هیات نظارت بر صندوق توسعه ملی به مدت دو سال ابقا شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، در جلسه روز چهارشنبه هیأت نظارت بر صندوق توسعه ملی، همچنین سهیلی‌پور مدیرعامل سازمان حسابرسی به‌عنوان نایب‌رئیس هیأت نظارت و عادل آذر رئیس‌کل دیوان محاسبات کشور به‌عنوان دبیر هیأت نظارت بر صندوق توسعه ملی تعیین شدند.
بنابراین گزارش، طبق اساسنامه صندوق توسعه ملی مصوب مجلس شورای اسلامی هیأت نظارت بر صندوق توسعه ملی وظیفه دارد به صورت‌ها و گزارش‌های مالی صندوق و تهیه گزارش‌های موردی و ادواری برای هیأت امناء و مجلس شورای اسلامی رسیدگی کند.
رسیدگی به‌صورت ریز دارایی‌ها، مطالبات، تعهدات و خلاصه حساب‌های صندوق و گواهی آن‌ها برای انتشار در روزنامه رسمی کشور و همچنین رسیدگی به عملکرد صندوق از لحاظ انطباق با موازین قانونی و اساسنامه و اهداف صندوق از دیگر وظایف این صندوق تعیین شده است.
این هیأت در ایفای وظایف خود و بدون مداخله در امور جاری، کلیه اسناد و دارایی‌ها و حساب‌های صندوق را مورد رسیدگی قرارداده و می‌تواند به اطلاعات، مدارک و مستندات صندوق که لازم می‌داند، دسترسی داشته باشد.
هیأت نظارت همچنین موظف است گزارش نظارتی خود را هر شش ماه یک‌بار به هیأت امناء و مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 978866

وب گردی

وب گردی