15 آذر؛ آخرین مهلت ثبت نام کنکور دکتری/بیش از 142 هزار نفر ثبت نام کرده اند

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ساعت ۲۴ امشب (پنج شنبه ۱۵ آذر) آخرین مهلت ثبت نام در آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری سال ۱۳۹۸ است.

حسین توکلی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره آخرین مهلت ثبت نام در آزمون دکتری نیمه متمرکز اظهار داشت: آزمون نیمه متمرکز دوره دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۸ برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی روز جمعه سوم اسفند برگزار می شود.

وی ادامه داد: ثبت‌نام برای آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۸ از ۶ آذر ۹۷ آغاز شده است و با توجه به مهلت تمدید شده، فرصت شرکت در این آزمون امروز پنجشنبه ۱۵ آذر ۹۷ پایان می‌پذیرد. ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org انجام خواهد پذیرفت.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: تا ساعت ۸ صبح امروز (پنجشنبه ۱۵ آذرماه) تعداد ۱۴۲ هزار و ۹۹۰ نفر در آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۸ ثبت نام کرده اند. دفترچه راهنمای ثبت نام حاوی رشته ها، ضرایب دروس و گرایش ها در ۷ گروه آموزشی و ۲۴۵ کد رشته امتحانی روی سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

توکلی خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجو در ۲۴۵ کد رشته امتحانی این دوره از آزمون دکتری شامل ۶۲ کد رشته در گروه علوم انسانی، ۴۶ کد رشته در گروه علوم پایه، ۶۰ کد رشته در گروه فنی مهندسی، ۳۵ کد رشته در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۷ کد رشته در گروه هنر، ۲۶ کد رشته در گروه دامپزشکی و ۹ کد رشته در گروه زبان های خارجی انجام می شود.

وی افزود: آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۸ روز جمعه سوم اسفند برگزار می شود و داوطلبان لازم است از روز سه‌شنبه (۳۰ بهمن) تا روز پنجشنبه (دوم اسفند ۹۷) با مراجعه به سایت سازمان سنجش، پرینت کارت شرکت در آزمون و راهنمای شرکت در آزمون را تهیه کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد گفت: ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۸ و بیست و چهارمین دوره المپیاد علمی-دانشجویی کشور از فردا (جمعه ۱۶ آذر) آغاز می شود. تمام متقاضیان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۸ در تمام دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و بیست و چهارمین المپیاد علمی-دانشجویی کشور می توانند با در نظر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون از ۱۶ آذر در این آزمون ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: ثبت نام در ۶ گروه آموزشی و ۱۲۶ کدرشته انجام می گیرد. ثبت‌نام برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۸ از روز جمعه ۱۶ آذر آغاز می شود و روز یکشنبه (۲۵ آذر ۹۷) پایان می‌پذیرد. ثبت‌نام منحصرا به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشان www.sanjesh.org انجام می گیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تأکید کرد: شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون درج شده است. دفترچه همزمان با ثبت نام در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش منتشر می شود. افرادی که دارای شرایط اعلام شده باشند، می‌توانند حداکثر در دو رشته امتحانی (طبق ضوابط از رشته‌های امتحانی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام) متقاضی ثبت‌نام شوند.

توکلی در پایان گفت: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۸ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۵ و ۶ اردیبهشت ۹۸ برگزار خواهد شد و داوطلبان لازم است از روز دوشنبه دوم تا چهارشنبه چهارم اردیبهشت ۹۸ با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 978887

وب گردی

وب گردی