تهران-ایسکانیوز: عروسی که به مواد مخدر معتاد شد و پس از سرقت از خانه مادر شوهرش به خانه همسایه نیز رحم نکرد.


پس از حضور مأموران کلانتری در محل سرقت محدوده سه راه افسریه، میدان تسلحیات، صاحبخانه‌ای که از منزلش سرقت شده بود به آنها گفت: «31 امرداد، همراه اعضای خانواده برای شرکت در مراسم عروسی یکی از بستگان از خانه خارج شدیم و پس از بازگشت با درب شکسته خانه روبرو شدیم و با بررسی وسایل داخل خانه متوجه شدیم که کلیه طلا و جواهرات داخل گاو صندوق به ارزش تقریبی 25 میلیون تومان دزدیده شده است.»


با تشکیل پرونده مقدماتی سرقت منزل و دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.


با حضور تیم مبارزه با سرقت منزل پایگاه چهارم پلیس آگاهی در محل و بررسی صحنه سرقت، با وجود اینکه درب ورودی از سوی سارق یا سارقان تخریب شده بود اما کارآگاهان با صراحت اعلام کردند سرقت از سوی فرد یا افرادی انجام شده است که اطلاعات کاملی از محل سرقت، محل نگهداری طلا و جواهرات و عدم حضور صابخانه داشته‌اند.


کارآگاهان با تحقیق از همسایگان و بستگان مالباخته فردی به نام هایده 28 ساله را مورد شناسایی قرار دادند. هایده عروس فردی بود که سال گذشته در خیابان سبلان به منزل او دستبرد زده بود.


با توجه به احتمال حضور هایده در هر دو سرقت، کارآگاهان به تحقیق در خصوص او پرداختند و مطلع شدند که هایده مدت دو سال است که به مصرف موادمخدر اعتیاد پیدا کرده و به همین علت با اعضای خانواده و به ویژه همسرش اختلاف شدیدی پیدا کرده است.


با دستگیری هایده و انتقال او به پایگاه چهارم پلیس آگاهی، او منکر هرگونه ارتباط با سرقت منزل مالباخته می شد. اما وقتی با مدارک دادگاه پسند از جمله کلید گاو صندوق که از خانه‌اش کشف شده بود لب به اعتراف گشود.


او در اعتراف خود به سرقت 100 میلیون تومانی از منزل مادرشوهرش اعتراف کرد.


هایده در خصوص نحوه سرقت از منزل همسایه به کارآگاهان گفت: «با توجه به ارتباط دوستانه‌ای که با همسر و دختر همسایه داشتم، فهمیدم که آنها مقدار زیادی طلا و جواهرات در داخل گاو صندوق نگهداری می‌کنند و یک هفته قبل از سرقت و با اطلاع از محل نگهداری طلا و جواهرات زمانی که به خانه آنها رفتم، با سرقت کلیدهای منزل و گاو صندوق، کیلد یدکی از آنها تهیه کردم و زمانی که برای مراسم عروسی خانه را ترک کردند به دزدی اقدام کردم و برای رد گم کردن درب خانه را شکستم.»


هایده در خصوص نحوه سرقت از منزل مادر شوهر خود نیز گفت: «22 شهریور سال گذشته نیز زمانی که مادرشوهرم در مسافرت خارج از تهران بود، به خانه آنها رفتم و با معرفی خود به عنوان صاحبخانه، یک کلید ساز به خانه مادرشوهرم برده و به بهانه گم شدن کلید گاو صندوق درخواست کردم تا درب گاوصندوق را برایم باز کند و کلیدساز نیز با اطمینان از این موضوع که من صاحبخانه هستم، درب گاوصندوق را باز کرد و پس از رفتن کلید ساز، تمامی دلارها، وجوه نقد و طلا و جواهرات داخل گاو صندوق که تقریبا 100 میلیون تومان بود را دزدیدم و به خانواده همسرم وانمود کردم که هیچ اطلاعی از سرقت ندارم.»


توجه به اعتراف صریح متهم به هر دو سرقت و معرفی خریداران طلا و جواهرات دزدی در منطقه شرق تهران، کارآگاهان هر سه نفری که به این پرونده مربوط بودند را دستگیر کرده و متهم اصلی پرونده نیز با قرار قانونی روانه زندان شد.


کد خبر: 98656

وب گردی

وب گردی