دانشجوی ایرانی امید آینده و ذخیره حیات کشور است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان گفت : دانشجوی ایرانی امید آینده و ذخیره حیات کشور است و گرانبهاترین عنصری که امروز در ایران اسلامی می توان از آن برای فرار از مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از این قشر جوان کمک گرفت، جامعه دانشگاهی است.

به گزارش ایسکانیوز، به مناسبت 16 آذر روز دانشجو مراسمی با حضور مسئولان شهرستان، اساتید، کارکنان و دانشجویان واحد بوکان در سالن ورزشی شهید مطهری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان برگزار شد.

دکتر انور ضیائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان ضمن عرض خیر مقدم و تبریک 16 آذر روز دانشجو گفت : دانشجو نماد رویش، و بالندگی است که با حضورش در همه عرصه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی هم عامل نشاط، صداقت و صمیمیت و مهمترین ارمغانی است که جامعه دانشجویی برای کل جامعه به ارمغان می آورد.

وی در ادامه افزود : دانشجوی ایرانی امید آینده و ذخیره حیات کشور است و گرانبهاترین عنصری که امروز در ایران اسلامی می توان از آن برای فرار از مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از این قشر جوان کمک گرفت، جامعه دانشگاهی است.

وی در ادامه به تزریق نیروی جوان در بدنه دولت اشاره نمود و افزود: ما باید به دانشجویان اعتماد کنیم و در بدنه اجرایی کشور از این جوانان استفاده کنیم.

وی افزود : دانشجو وجدان بیدار جامعه هستند که با پیشرفت کشور در همه عرصه ها شاهد آن هستیم.

ضیائی گفت: دانشجو ساده نیست، بلکه دانشجو نسل آگاه جامعه است که همه نقشه های دشمن را می شناسد و برنامه های دشمن را رصد می کند

وی افزود : یکی از مقدمات لازم برای تحقق آرزو های ما در ایران، ورود جوانان در صحنه های مختلف مدیریتی است چون با قلم آنها می توان تحقیق، پژوهش و مشکلات کشور را ریشه کن کرد.

ضیائی افزود : دشمنان با تمام توان در حوزه تحریم های اقتصادی فشار وارد می کنند و این بهترین زمانی است برای ورود نسل جوان که اقتصاد مقاومتی را به اجرا بگذارند.

وی افزود : دانشجو شعاری نیست و شعار گرایی عمل نمی کند و هر آنچه را بیان می کند در میدان عمل به اجرا می گذارد

وی در پایان افزود : در دانشگاهی خدمت گذاری می کنیم که ریاست، معاونان و مجموعه تحت مدیریت خود را سرور و سالار دانشجو نمی داند بلکه خو د را خدمتگذار این قشر می داند.

سپس در ادامه سخنران اصلی مراسم دکتر قسیم عثمانی نمایند مردم شهرستان بوکان در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز دانشجو گفت : امید است روز دانشجو تبدیل به عاملی شود تا جهت تفکرها و رفتارهای دانشجویی در دانشگاهها زنده شود.

وی در خصوص تحریم های ظالمانه آمریکا مطالبی بیان نمود و افزود : همه ما وظیفه داریم تلاش کنیم پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی را همچنان بر سر قله های پیروزی به اهتزاز درآورده و دشمنان را مایوس سازیم.

وی در پایان به سه تکلیف اصلی دانشجویان اشاره نمود و افزود : تکلیف اول برای دانشجویان تکلیف فردی، شخصی و خانوادگی است که باید در زندگی خود نقش پیش رو داشته باشد، تکلیف دوم، تکلیف اجتماعی است که با نگاه عقلانی و متفکرانه به جامعه باید صورت گیرد و تکلیف سوم آسیب شناسی در جامعه است که دانشجویان با اجرای این تکالیف می توانند برنامه ریزی خوبی برای زندگی خود داشته باشند.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود : اصلی ترین و بزرگترین حق دانشجو، آزادی بیان و آزادی اندیشه است.

اجرای مولودی خوانی و تئاتر طنز توسط گروه تئاتر دانشجویی دیگر برنامه های اجرایی این مراسم و همچنین یکی از دانشجویان به نمایندگی دانشجویان این واحد مطالبات دانشجویان را بیان نمود.

در پایان این مراسم از دانشجویان برگزیده و برتر دانشگاه در عرصه های علمی، پژوهشی، ورزشی و فرهنگی، با اهداء لوح تقدیر و جوایز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر: 988906

وب گردی

وب گردی