طهرانچی: جوانان را باید از سنین پایین با جامعه علمی آشنا کنیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جوان بعد از ۳۰ سال پشت میز نشینی فقط شغل پشت میز نشینی را می طلبد در صورتی که ما باید جوان را از سنین پایین با جامعه علمی آشنا کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاحیه مسابقات ربوکاپ بین المللی آسیا، اقیانوسیه با تبریک روز دانشجو گفت: دانشگاه های ما تئوریک با آموزش های محض بود و مدارس ماهم در این چرخه قرار داشتند.

وی افزود: جوان بعد از ۳۰ سال پشت میز نشینی فقط شغل پشت میز نشینی را می طلبد در صورتی که ما باید جوان را از سنین پایین با جامعه علمی آشنا کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مفهوم فناوری و نوآوری به جامعه علمی ما وارد شد اما در این علوم دچار تغییرات مبانی شدیم، ادامه داد: مفهوم فناوری با صنعت متفاوت است که ما به اشتباه فناوری را با صنعت و تکنیک یکی کردیم و فناوری چون گل طبیعی رشد دارد و از بذر تا محصول شکوفا می شود اما گل مصنوعی محصول کارخانه است و هیچ رشدی ندارد.

طهرانچی با بیان اینکه ماشین پیکان از ابتدا تا توقف تولید هیچ تغییری نداشت، گفت: آموزش های ما در گذشته فناور محور نبود. فناوری محیط زیست است که شرایط زیست بوم برای رشد را به وجود می آورد.

طهرانچی ادامه داد: روبوکاپ محصولی است که اساسا در بستر فناوری نشسته است. کاربرد علم نیست بلکه شناخت یک تکنیک است.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: این مسابقات کلاس درس است تصور نکنیم فعالیت فوق برنامه است. لزوما کلاس درس پشت میز نشینی و تئوری نیست. نگاه ما به روبوکاپ در دانشگاه آزاد و مدارس سما نزدیک کردن جوان با استعداد ایرانی به فناوری است.

وی اضافه کرد: اما حلقه بعدی مرحله تبدیل علم به محصول است که باید در فناوری رباتیک رخ دهد. اگر این علم بازار پیدا نکند جوانان رشد و بالندگی نخواهد داشت. این جوانان می گویند ما در مسابقات اول می شویم بعد از آن چه می شود.

طهرانچی خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه آزاد بنا داریم آموزش و پژوهش را از فناوری جدا کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 988943

وب گردی

وب گردی